بهترین پادکست آموزش زبان انگلیس

یادگیری زبان انگلیسی با پادکست

فهرست مطالب

پادکست‌ آموزش زبان انگلیسی روشی راحت و رایگان برای یادگیری و تمرین زبان انگلیسی هستند. پادکست‌ها موضوعات مختلفی را در بر می‌گیرند و از لحاظ طول متفاوت هستند. این تنوع طول و محتوا به زبان‌آموزان این امکان را می‌دهد که برنامه مناسب با شرایط یادگیری خود را انتخاب کنند.هم چنین برای یادگیری سریع زبان انگلیسی،میتوانید در دوره آموزش زبان انگلیسی سفیر شرکت کنید.

یادگیری زبان با پادکست آموزش زبان انگلیسی

پادکست‌ آموزش زبان انگلیسی یکی از مطمئن‌ترین منابع یادگیری زبان هستند. بسیاری از زبان‌آموزان پادکست‌ها را در یادگیری نادیده می‌گیرند. در حالی که گوش دادن به پادکست بخش مهمی از روند یادگیری یک زبان خارجی است و در بهبود مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن تاثیر زیادی دارند.

قطعا از اهمیت هدف در یادگیری زبان انگلیسی اطلاع دارید. جدا از اینکه هدفتان از یادگیری زبان انگلیسی چیست، تقویت مهارت شنیداری یا لیستنینگ یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید.

انوع پادکست زبان انگلیسی

هدف بسیاری از زبان‌آموزان از یادگیری زبان انگلیسی، مکالمه با افراد بومی و غیربومی در سرتاسر جهان است. به همین دلیل، اگر از آن‌ها بپرسید که کدام مهارت زبانیشان را می‌خواهند بهبود بخشند، احتمالا از مهارت گفتاری یا اسپیکینگ یاد می‌کنند. این افراد اغلب در یک دام رایج گرفتار می‌شوند. برخی به اشتباه معتقدند که برای بهبود اسپیکینگ، کافی است تا حد امکان فقط صحبت کنند، اشتباه کنند و از این اشتباهات درس بگیرند. در واقع، باور غلط این است که تنها راه بهبود اسپیکینگ، تمرین اسپیکینگ است.

حقیقت این است که برای اکثر زبان‌آموزان، بهترین راه بهبود دادن اسپیکینگ ترکیب دو مهارت لیستنینگ و اسپیکینگ با هم است. یکی از بهترین راه‌های تقویت لیستنینگ، همان طور که از عنوان مطلب پیداست، گوش دادن به پادکست‌های انگلیسی است.

ترکیب مهارت‌های لیستنینگ و اسپیکینگ، کاری که اغلب زبان‌آموزان موفق انجام می‌دهند، مزایای بسیاری دارد.

مزایای یادگیری زبان با پادکست آموزش زبان انگلیسی

پادکست‌ آموزش زبان انگلیسی منابعی فوق‌العاده برای بهبود مهارت‌های زبانی و یادگرفتن مطالب جدید هستند. همان‌ طور که گفتیم، گوش دادن به پادکست، علاوه بر تقویت لیستنینگ، پادکست‌ها در بهبود اسپیکینگ هم موثر هستند. هر چه بیشتر به زبان انگلیسی گوش دهید، مغز شما تمایل بیشتری به تقلید آنچه شنیده‌اید خواهد داشت.

در پادکست‌ها، افراد واقعی درباره موضوعات واقعی صحبت می‌کنند. نتیجه این است که متون پادکست‌ها به مکالمه واقعی شبیه هستند. افراد واقعی در مکالمات واقعی از اصطلاحات، مکث‌ها و اصوات استفاده می‌کنند و با گوش دادن به پادکست‌ها می‌توانید با استفاده واقعی از زبان آشنا شوید.

با اینکه فهمیدن مکالمات واقعی دشوار خواهد بود، متن اکثر پادکست‌ها موجود است و زبان‌آموزان می‌توانند از آن‌ها برای یادگیری عمیق‌تر استفاده کنند.

 

یکی از مهمترین اصول در یادگیری این است که دنبال علایقتان بروید. هنگامی که با علایقتان سروکار دارید، یادگیری شیرین و اسان می‌شود. مزیت پادکست‌ها این است که طیف وسیعی از موضوعات را شامل می‌شوند و شما می‌توانید بنا بر علایق خودتان، پادکست مناسب را انتخاب کنید.

البته همین تنوع محتوا برای برخی زبان‌آموزان ترسناک است و آن‌ها در انتخاب پادکست مناسب دچار سردرگمی می‌شوند. نکته مهم اینجاست که هیچ پادکستی به‌تنهایی جواب تمام نیازهای شما را نخواهد داد. بنابراین بهترین کار این است که یک یا دو قسمت از چند پادکست را دانلود کنید و به آن‌ها گوش دهید. اگر آن‌ها را دوست نداشتید، نگران نباشید و پادکست‌های دیگری را امتحان کنید. هدفتان این است که پادکستی را پیدا کنید که موضوع، افراد و سبک برنامه شما را جذب کند.

روش استفاده از پادکست آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری بهتر زبان

حالا که به اهمیت پادکست‌ها در یادگیری زبان انگلیسی در خانه پی برده‌ایم، باید بدانیم که چطور از آن‌ها استفاده کنیم. در ادامه به بررسی برخی راه‌های استفاده از پادکست‌ها برای یادگیری و تمرین زبان انگلیسی می‌پردازیم.

در ابتدا به‌عنوان صدای زمینه به پادکست گوش دهید.

یکی از اولین مشکلات مطرح شده توسط زبان‌آموزان، دشواری استفاده از پادکست‌هاست. به‌خصوص زبان‌آموزان مبتدی با فهم و دنبال کردن مطالب مطرح شده در پادکست‌ها مشکل دارند.

نکته مهم این است که از شما انتظار نمی‌رود تا پادکست‌ها را کامل متوجه شوید. در ابتدا و زمانی که سطح زبانتان پایین است، از پادکست‌ آموزش زبان انگلیسی به‌عنوان صدای زمینه استفاده کنید. هنگامی که در منزل مشغول انجام کارهای روزمره هستید، یا هنگامی که در خودرو یا وسیله‌های نقلیه عمومی سفر می‌کنید در پس‌زمینه به پادکست گوش دهید. با این کار، به تدریج گوش شما با زبان انگلیسی، تلفظ واژگان و عبارات، آهنگ زبان و غیره آشنا خواهید شد.

دوباره گوش دهید، ولی این بار با دقت بیشتر.

 حالا برای بار دوم یا حتی سوم به پادکست گوش دهید و به کلمات و عباراتی که برایتان آشنا هستند، دقت کنید. اغلب نرم‌افزارهای پخش پادکست به شما این امکان را می‌دهند تا سرعت متن را کم یا زیاد کنید. اگر احساس می‌کنید که سرعت صحبت گویندگان برای شما زیاد است، می‌توانید یک بار با سرعت 75% به آن‌ها گوش دهید.

پادکست های زبا انگلیسی برای مبتدی تا پیشرفته

در صورت امکان، رونوشت پادکست را بخوانید.

خواندن متن پادکست هم‌زمان با گوش دادن به آن، تاثیر فوق‌العاده‌ای در یادگیری و فهم دارد چراکه شما از دو راه مختلف (چشم و گوش) اطلاعات را دریافت می‌کنید. این کار باعث می‌شود تا اطلاعات بیشتری در ذهن شما ماندگار شود.

کلمات و جملات را با صدای بلند تکرار کنید.

هر گاه به کلمه یا عبارتی برخورد کردید که برایتان جالب بود، پادکست را نگه دارید و آن را با صدای بلند تکرار کنید. کلمات و عبارات را آن قدر تکرار کنید که بتوانید آن‌ها را به‌درستی تلفظ کنید.

تلفظ صحیح و داشتن دایره لغات بزرگ در تسلط بر زبان انگلیسی به‌خصوص در کار و تحصیل بسیار مهم هستند.

از پادکست‌ها لغت و گرامر جدید یاد بگیرید.

اگر به‌طور مستمر لغات و گرامرهای جدیدی را که در پادکست می‌شنوید، مرور کنید؛ در آینده آن‌ها را راحت‌تر به‌یاد خواهید آورد. نکته مهم در پادکست‌ها این است که به‌دلیل استفاده از زبان انگلیسی واقعی در آن‌ها، شما را با کاربردهای واقعی کلمات و گرامر آشنا می‌کنند. به‌علاوه، همان طور که می‌دانید، تقویت دایره لغات و سطح گرامر برای پیشرفت در زبان انگلیسی ضروری است.

 

بهترین پادکست‌ها برای تقویت زبان انگلیسی

همان طور که گفته شد، بهترین پادکست برای شما، پادکستی است که مطابق علایق شما باشد. با این حال، در این بخش مطلب به معرفی چند تا از مطرح‌ترین و بهترین پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی خواهیم پرداخت. به یاد داشته باشید، که نباید به این پادکست‌ها بسنده کنید و این پیشنهادات فقط برای کمک در شروع راه یادگیری زبان انگلیسی با پادکست هستند.

1)Learn English Podcast

پادکست  Learn English Podcast که توسط شورای شورای فرهنگی بریتانیا یا British Council تهیه می‌شود مناسب زبان‌آموزان مبتدی است. این پادکست زبان‌آموزان سطوح A1 تا B1 را مورد هدف قرار می‌دهد و هر قسمت پادکست به بحث و صحبت درباره یکی از موقعیت‌های روزمره می‌پردازد. تمامی قسمت‌های این پادکست رونوشت دارند تا بتوانید در هنگام گوش دادن به پادکست، متن آن را نیز بخوانید. همچنین برای ارزیابی درک و فهم خود از این پادکست می‌توانید تمرینات مخصوص به هر قسمت آن را دانلود کنید.

2)Voice of America: Learning English

اگر هدفتان یادگیری زبان انگلیسی امریکایی است، پادکست VOA: Learning English podcast ساخته صدای امریکا را بهتان پیشنهاد می‌کنیم. این پادکست در سه سطح مبتدی، میانی و پیشرفته ارائه می‌شود. در سطح مبتدی، پادکست به بررسی مهارت‌های پایه زبان می‌پردازد، موضوعاتی نظیر گرامرهای روزمره، داستان کلمات و روش‌های یادگیری زبان.

در سطوح بالاتر اما بحث‌ها جالب‌‎تر می‌شوند. در سطوح میانی پادکست به بررسی موضوعاتی نظیر بهداشت و سلامتی، علوم، فناوری، فرهنگ و اخبار می‌پردازد. علاوه‌ بر این، کلیه قسمت‌های این پادکست دارای متن رونوشت هستند تا شما را در فهم مطالب کمک کنند.

3)6-Minute English

اگر گوش دادن به پادکست‌های طولانی برای شما دلهره‌آور است،  6-Minute English ساخته شده توسط BBC را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این پادکست، یک پادکست خبری است که هر هفته تولید می‌شود و زبان‌آموزان سطح میانی را مدنظر قرار داده است. هر قسمت شش‌دقیقه‌ای این پادکست، دارای متن رونوشت، فهرست لغات آن قسمت و سوالات برای بحث و تفکر بیشتر است.

زبان به‌کار رفته در این پادکست از زبان انگلیسی واقعی اندکی آهسته‌تر است تا فهم آن ساده‌تر باشد. به‌علاوه، این پادکست دارای آرشیو قوی است که به سال 2014 باز می‌گردد تا شما محتوای شش‌دقیقه‌ای کافی برای تقویت زبان خود داشته باشید.

بهترین گزینه برای یادگیری زبان انگلیسی

4)The English We Speak

 پادکست The English We Speak podcast همانند پادکست انگلیسی شش‌دقیقه‌ای تولید BBC است ولی حتی از آن هم کوتاه‌تر است. هر قسمت این پادکست تنها سه دقیقه طول می‌کشد. در هر قسمت، این پادکست به بررسی یکی از اصطلاحات محاوره‌ای زبان انگلیسی می‌پردازد و مناسب زبان‌آموزان سطح میانی و پیشرفته است.

5)English Learning for Curious Minds

اگر زبان‌آموز سطح میانی یا پیشرفته هستید و به یادگرفتن مطالب عجیب و غریب علاقه دارید، پادکست English Learning for Curious Minds podcast گزینه مناسبی برای شماست. این پادکست موضوعات متنوعی از فلسفه و تاریخ گرفته تا سیاست و فناوری را پوشش می‌دهد. هر قسمت از این پادکست حدود 20 دقیقه طول دارد و شامل فهرست لغات و متن رونوشت پادکست می‌شود.

6)All Ears English

All Ears English podcast پادکستی امریکایی مخصوص زبان‌آموزان سطح میانی است. مجریان اصلی پادکست دو معلم زبان‌انگلیسی امریکایی هستند که در برخی قسمت‌ها دو متخصص ایلتس هم به آن‌ها ملحق می‌شوند. این پادکست در قسمت‌های کوتاه به بررسی فرهنگ امریکا و معرفی اصطلاحات عجیب و جالب انگلیسی می‌پردازد.

All Ears English سه پادکست با موضوعات زبان انگلیسی عمومی، ایلتس و انگلیسی تجاری منتشر می‌کند. این پادکست تا حالا حدود 1750 قسمت منتشر کرده، ولی می‌توانید با مراجعه به سایت این پادکست، قسمت‌ها رو بر اساس موضوعات مثلا مهارت‌های زبان، گرامر، تلفظ و غیره جستجو کنید و قسمت موردنظرتون رو دانلود کنید و گوش بدهید. همچنین شما می‌توانید با عضویت در سایت، متن پادکست‌های All Ears English رو از طریق ایمیل دریافت کنید.

7)Espresso English

پادکست Espresso English podcast مخصوص زبان‌آموزان سطح مبتدی تا میانی است. این پادکست موضوعات مختلفی شامل لغت و گرامر را شامل می‌شود و تا کنون بیش از 350 قسمت داشته است. هر قسمت این پادکست بین 5 تا 10 دقیقه طول می‌کشد و آرشیو این پادکست تقریبا تمام سوالاتی را که یک زبان‌آموز ممکن است داشته باشد را شامل می‌شود.

درخواست مشاوره رایگان
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.