باورهای غلط یادگیری زبان؛ چرا زبان انگلیسی را یاد نمی گیرم؟

مشکلات و باورهای غلط یادگیری زبان

فهرست مطالب

برای آشنایی با باورهای غلط یادگیری زبان با ما همراه شوید. اگر شما هم از آن دسته زبان آموزانی هستید که بارها و بارها پروسه یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده اید ولی در میانه های راه، پا پس کشیده و یادگیری را نیمه کاره رها کرده اید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا دلایل عدم یادگیری زبان و برخی باورهای غلط در مورد یادگیری زبان انگلیسی را با هم مرور کنیم و راهکارهایی برای مقابله با آنها و یادگیری هرچه بیشتر و بهتر زبان انگلیسی ارائه دهیم.

باورهای غلط یادگیری زبان؛ چرا زبان انگلیسی را یاد نمی گیرم؟

یکی از دلایلی که ممکن است باعث شود شما زبان انگلیسی را یاد نگیرید، عدم اختصاص وقت کافی در یادگیری زبان و اعتماد به نفس پایین برای یادگیری این زبان است. شما باید زبان انگلیسی را در اولویت خود قرار دهید و از منابع مختلف مانند کتاب ها، پادکست ها، ویدئو های خودآموز یادگیری زبان انگلیسی و کلاس‌های آنلاین برای یادگیری آن استفاده کنید.

چرا زبان انگلیسی را یاد نمی گیرم؟
دلیل دیگری که ممکن است شما را در یادگیری زبان انگلیسی محدود کند، عدم تمرکز بر مهارت های تولیدی در زبان انگلیسی مثل نوشتن و صحبت کردن به این زبان است. شما باید فرصت های زیادی را برای نوشتن و صحبت کردن به زبان انگلیسی برای خود ایجاد کنید و اجازه ندهیدترس از اشتباه یا فهمیده نشدن توسط دیگران، شما را نا امید و سر خورده کند.
دلیل سومی که ممکن است باعث شود شما زبان انگلیسی را یاد نگیرید، عدم داشتن اعتماد به نفس در یادگیری و استفاده از زبان انگلیسی است. شما باید هر طور که می توانید خود را امیدوار و با انگیزه نگه دارید. خودتان را تشویق کنید، با استفاده از از جملات مثبت و انگیزشی به خودتان روحیه دهید و همواره مشغول یادگیری باشید و نگران چالش ها و مشکلات پیش رو نباشید.

موانع جدی در یادگیری زبان کدامند؟ترس از اشتباه عامل اصلی فرار بزرگسال

  1. خجالت: برخی از زبان آموزان از صحبت کردن به زبان جدید خجالت می کشند و ترجیح می دهند کم صحبت باشند. همین درونگرایی و خجالتی بودن باعث می‌شود که فرصت های تمرین و پیشرفت در زبان انگلیسی را از دست بدهند.
  2. ترس: برخی از زبان آموزان از اشتباه کردن و قضاوت شدن توسط دیگران می ترسند. این باعث می شود که خود را محدود کنند و به صورت خودکار و روان صحبت نکنند.
  3. منفی بافی: برخی از زبان آموزان باورهای منفی در مورد خود، زبان یا فرایند یادگیری دارند. این باعث می شود که اعتماد به نفس و انگیزه شان را از دست بدهند و در راه یادگیری زبان پشتکار نداشته باشند.
  4. اضطراب: برخی از زبان آموزان در هنگام صحبت کردن به زبان جدید حس ناراحتی، استرس، عصبانیت یا تپش قلب دارند. این باعث می شود که تمرکز و عملکرد شان را کاهش دهند و لذت یادگیری را نبرند.

موانع جدی در یادگیری زبان کدامند؟

اگر شما هم با این موانع در مسیر یادگیری زبان انگلیسی مواجهید و به خاطر ترس، اضطراب و یا خجالتی بودن یادگیری زبان انگلیسی را متوفق کرده اید، به شما توصیه می کنیم از دوره آموزش زبان انگلیسی خود آموز موسسه زبان سفیر گفتمان استفاده نمایید. یادگیری زبان با کمک دوره خودآموز زبان انگلیسی سفیر، مزایای زیادی دارد که به شما کمک می کند تا در کوتاهترین زمان به بهترین نتیجه برسید. برخی از مزایای دوره خود آموز زبان انگلیسی سفیر عبارتند از:

  • دسترسی به محتوای آموزشی با کیفیت در یک پکیج جامع
  • امکان یادگیری زبان انگلیسی در هر زمان و مکانی
  • در دسترس بودن پک خودآموز سطح مبتدی تا دوره خودآموز زبان پیشرفته
  • آموزش زبان توسط مدرسین بسیار مجرب در سطوح بین المللی با سابقه بیش از یک دهه تدریس موفق
  • ارایه دوره های کاملا تخصصی، منسجم و هدفمند
  • بهره گیری از بروزترین منابع آموزش زبان انگلیسی طبق آخرین متدهای دانشگاه آکسفورد
  • ارائه ویدیو و پادکست آموزشی همراه با کتاب داستان و رمان انگلیسی برای یادگیری بهتر
  • ارایه مدرک معتبر با مهر دانشگاه بلومزبری لندن و موسسه زبان سفیر گفتمان
  • پشتیبانی آموزشی در سر تا سر دوره
  • تمرینات تعاملی و آزمون ها
  • 6 جلسه کلاس خصوصی رایگان برای تقویت مهارت اسپیکینگ

معرفی راه حل های خوب برای یادگیری زبان

دوره خودآموز زبان انگلیسی سفیر به شما کمک می‌کند تا با تلاش و پشتکار و در زمان‌های آزادتان ، به سمت اهداف یادگیری زبان انگلیسی خود حرکت کنید. دوره آموزش زبان انگلیسی سفیر یکی از بهترین گزینه هایی است که برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز می توانید در نظر بگیرید.

باورهای غلط یادگیری زبان چه هستند و چگونه با آنها مقابله کنم؟

باور غلط 1: یادگیری زبان را باید در کودکی شروع کرد و در بزرگسالی بی فایده است.
این باور غلط است چون در هر سن و سالی می توان با آموزش مداوم و تمرین کافی زبان جدیدی را یاد گرفت. باور کنید که در هر سن و سالی می توانید زبان یاد بگیرید. سن شما مانعی برای یادگیری زبان نیست. شما با تلاش، پشتکار، تمرین و انگیزه می توانید در هر سطحی از زبان پیشرفت کنید.
باور غلط 2: حفظ طوطی وار لغات (لغت بیشتر مساوی است با دانش زبان بالاتر)
حفظ طوطی وار لغت و معنی روشی کاربردی نیست و دلیل آن این است که لغات را باید در قالب جملات و متن های معنادار یاد گرفت و از آن ها در مکالمه و نوشتار استفاده کرد. یاد گرفتن لغاتی که به آنها احتیاجی ندارید و یا در موقعیت های روزمره از انها استفاده نمی کنید فقط زمان و انرژی شما را تلف می کند بنابراین به شما توصیه می کنیم از زبان در موقعیت های واقعی و مختلف استفاده کنید و به جای حفظ کردن لغات و قواعد، سعی کنید زبان را در قالب جملات و متن های معنادار یاد بگیرید و از آن ها در مکالمه، نوشتار استفاده کنید.
باور غلط 3: معلم های زبانی که زبان مادری شان را تدریس می کنند بهتر هستند.
این باور صحیح نیست چون معلم خوب زبان کسی است که با روش ها و تکنیک های مناسب، فرایند یادگیری زبان را در زبان آموزان پرورش دهد. معلم خود را با دقت انتخاب کنید. معلم خوب زبان کسی نیست که حتما زبان مادری اش را تدریس کند. معلم خوب زبان کسی است که با روش ها و تکنیک های مناسب، فرایند یادگیری زبان را در شما پرورش دهد. شما باید به اگاهی، تجربه، روش تدریس و منابع درسی معلم خود توجه کنید.

معلم های زبانی که زبان مادری شان را تدریس می کنند بهتر هستند.
باور غلط 4: زبان آموزی پدیده ای سریع است.
این باور باعث ناامید شدن و رها کردن یادگیری زبان می شود. صبر و حوصله داشته باشید. یادگیری زبان پدیده ای سریع نیست. شما نمی توانید در چند هفته یا ماه زبان را به خوبی صحبت کنید. شما باید با برنامه ریزی، انضباط، تلاش و تمرین مداوم به هدف خود نزدیک شوید. روش یادگیری خود را بشناسید و بهینه کنید. هر فردی یک سبک یادگیری دارد که با دیگران متفاوت است. شما باید با خودتان آشنا شوید و بدانید که چه روش هایی برای شما جواب می دهد و با پشتکار و تلاش مستمر به هدفتان دست پیدا کنید.

آیا می دانستید ترس از اشتباه عامل اصلی فرار بزرگسال از یادگیری زبان انگلیسی است؟ برای مقابله با این ترس و داشتن نگاه مثبت به خود، زبان انگلیسی و پروسه یادگیری، می توانید از راه های زیر استفاده کنید:

• هدف های خود را تعیین کنید.
بدانید که چرا می خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید و چه فایده ای برای شما دارد. هدف های خود را به صورت شفاف و قابل اندازه گیری بنویسید و به آنها متعهد باشید.
• پیشرفت خود را بسنجید.
به جای اینکه خود را با دیگران مقایسه کنید، به پیشرفت شخصی خود توجه کنید و میزان یادگیری تان را به طور مستمر ارزیابی کنید.
• خود را تشویق کنید و موفقیت هایتان را جشن بگیرید.
وقتی که موفق به یادگیری مبحث جدیدی شدید، به خود اجازه دهید که از آن لذت ببرید و خود را تشویق کنید. از جملات مثبت و انگیزشی درباره خود و زبان یادگیری استفاده کنید. به خود پاداش های کوچک بدهید.

خود را تشویق کنید و موفقیت هایتان را جشن بگیرید.
• مثبت اندیش باشید.
به جای تمرکز بر اشتباهات و مشکلات، تمرکز بر فرصت ها و راه حل ها داشته باشید. به جای اینکه بگویید “من نمی توانم”، بگویید “من می توانم”. به جای اینکه بگویید “من این را نمی دانم”، بگویید “من می توانم این را یاد بگیرم”.

کلام آخر:

یادگیری زبان انگلیسی این روزها به امری واجب برای همگان تبدیل شده است. بنابراین به شما توصیه می کنیم تا با مقابله با ترسهایتان و فراموش کردن باورهای غلط، مسیر یادگیری را برای خودتان هموار نمایید.

درخواست مشاوره رایگان
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.