لغات مهم انگلیسی

لیست 200 تایی کلمات پرکاربرد انگلیسی با معنی فارسی

فهرست مطالب

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که درباره‌ی موضوع یا سؤالی خاص نظری داشته باشید؛ اما نتوانید نظرتان را به زبان انگلیسی بیان کنید؟ حتماً بارها این موضوع را تجربه کرده‌اید. شاید هم هنگام نوشتن مطلبی به زبان انگلیسی مجبور شده‌اید که بارها به دیکشنری مراجعه کنید. دایره‌ی لغات یکی از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری زبان دوم است. بدون دانستن لغات متعدد و رایج، شما در هیچ کدام از مهارت‌های زبانی ازقبیل شنیدن، خواندن، صحبت‌کردن و نوشتن موفق نخواهید شد. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با لغات مهم انگلیسی آشنا کنیم.

لیست لغات پرکاربرد روزمره‌ی انگلیسی به فارسی

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در یادگیری زبان انگلیسی، همانطور که اشاره شد، لغات کاربردی هستند. در ادامه لیستی از این لغات را برایتان بیان خواهیم کرد. شما برای یادگیری این لغات می‌توانید از تکنیک‌های مختلفی مانند فلش‌کارت، لیست کلمات، اپلیکیشن‌ها و… استفاده کنید. انتخاب تکنیک به هدف شما و البته سطح زبانتان هم بستگی دارد. علاوه بر این، موسیقی برای یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به عنوان یک ابزار جذاب و موثر به کار گرفته شود. شنیدن آهنگ‌های انگلیسی به شما کمک می‌کند تا با کلمات جدید آشنا شوید و بهبود مهارت شنیداری و تلفظ خود را تجربه کنید.

دسته بندی مثال
تمامی ضمایر فاعلی I، He، She، They، You، We
تمامی ضمایر ملکی  Mine، Hers، His، Yours، Ours، Theirs، Its
تمامی صفات ملکی  My، Our، Her، His، Its، Their، Your، Its
ضمایر اشاره مفرد و جمع That، This، Those، These
حروف اضافه For، On، In، with، At، From، But
افعال کمکی و گذشته آن  Am، Is، Are، Have، Do 

Was، Were، Had، Did

کلمات پرسشی What، When، Where، Why، How، who
صفات پرکاربرد good، bad، hot، cold، small، big، tall، fat، dry، dark، light، expensive، short، great، nice، Lazy، Serious، Lucky، angry، Perfect، Sweet، Beautiful، Successful، poor، Popular، Honest، Young، Rich، Old، Brave، Famous، large، Boring، busy، Healthy، Hot، Cold، Clear، sunny، Useful، Different، Various، Available، Typical، Hungry،  Careful، Enough، Weak، Reasonable، Logical، Original، Positive، Negative، Personal، Possible، Simple
افعال پرکاربرد  play، go، come، eat، put، read، add، want، follow، ask، need، work، show، think، paint، bring، heat، ran، brought، say، go، hear، get، know، like، want، think، Wish، Keep، Break، watch، sleep، clean، open، close، learn، study، teach، write، read، assign، explain، work، contact، buy، send، pay، sell، advertise، finish، visit، travel، explore، ride، fly، stay، swim
اسامی مهم  father، mother، earth، world، man، place، people، sentences، language، east، snow ، game، home، Ability، Access، Accident، Action، Account، Actor، Age، Animal، Air، Art، Book، Body، Bus، Car، Camera، City، house، Pen، door، Key، king، Staff، fall، Timetable، Sunshine، Photocopy، Partnership، Background، Briefcase، Airport، Box، Customer، Tree، Student، Wealth، Warmth، Speed، Relaxation، Satisfaction، Opportunity، Pain، Need، Luck

پیشنهاد می‌دهیم که کلمات را در دسته‌بندی‌های موضوعی یاد بگیرید؛ برای مثال کلمات مربوط به حوزه‌ی تکنولوژی، کلمات مربوط به حوزه‌ی آموزش (درس و مدرسه)، صفات توصیف‌کننده ظاهر، رنگ‌ها و… . این شیوه، مفاهیم را به حافظه‌ی بلند مدتتان هدایت می‌کند.

نکته‌ی مهم و قابل توجه این است که با توجه به سطح زبانتان باید لغات مهم انگلیسی متناسب با سطح خودتان را یاد بگیرید. آنچه در لیست بالا گفتیم، مهم‌ترین و رایج‌ترین کلمات برای کسانی‌ست که آموزش زبان را به‌تازگی شروع کرده‌اند و سردرگم هستند. با دانستن این دسته از لغات می‌توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید. اگر به‌دنبال یادگیری بیشتر هستید به سراغ کلمات پیشرفته‌تر بروید. همچنین، استفاده از تکنیک حفظ لغات انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند تا این لغات را بهتر و سریع‌تر در حافظه‌ی خود ثبت کنید و از آنها در مکالمات روزمره بهره ببرید.

برای یادگیری کلمات پرکاربرد انگلیسی با معنی فارسی پیشنهاد ما استفاده از ویدیوهای آموزشی‌ست. یکی از این مجموعه‌های پرکاربرد، The Legend of 900 است. این مجموعه‌ی آموزشی محصولی جدید، بهینه، مقرون به‌صرفه و البته کاربردی و مؤثر از گروه آموزشی سفیر است.

لیست لغات پرکاربرد روزمره‌ی انگلیسی به فارسی

مزایای استفاده از مجموعه‌ی 900 عبارتند از:

  • جامع و کاربردی بودن
    ویدیوهای آموزشی این مجموعه روش‌های کاربردی و اصولی‌ای را شامل می‌شود که به یادگیری هرچه بهتر لغات کمک می‌کنند. این آموزش علاوه بر کاربردی بودن، بسیار جامع است و تمرین‌های متفاوتی را در بر می‌گیرد که آموزش را دلنشین‌تر می‌کنند.
  • مناسب برای تمام سطوح
    اگر یک زبان‌آموز تازه‌کار هستید و یا مهارت‌های زبانی‌تان در سطح پیشرفته است، در هر حال 900 انتخاب خوبی برای شماست! به کمک این ویدیوها لغات مهم انگلیسی را از مقدماتی تا پیشرفته یاد خواهید گرفت. نکته‌ی مهم این است که 80 درصد زبان به کار رفته در آموزش‌های ابتدایی فارسی‌ست و به این ترتیب نیازی به ترجمه نخواهید داشت.
  • مدرسین مجرب
    اساتیدی که در مجموعه‌ی 900 به آموزش لغات می‌پردازند، همگی از اساتید مجرب و با سابقه‌ی مجموعه‌ی سفیر هستند. به این ترتیب، شما بدون هیچ نگرانی‌ای می‌توانید فقط بر روی یادگیری متمرکز باشید و پیشرفت خود را ببینید.
  • استفاده از روش‌های مؤثر و جذاب
    روش‌های آموزشی‌ به کار رفته در این ویدیوها لغات روزمره انگلیسی به فارسی را در زندگی و مکالمه‌ی طبیعی و واقعی نشان می‌دهند. استفاده از سکانس‌ها و دیالوگ‌های معروف فیلم‌ها و ارتباط گرفتن با زبان‌آموز ازجمله روش‌ها و تکنیک‌های ارتباطی این چنینی‌ست.

ویژگی‌های اصلی The Legend of 900 به‌صورت خلاصه شامل موارد زیر می‌شود:

  • یادگیری معانی واژگان به شکل اصولی
  • یادگیری به‌صورت اکتیو (استفاده در بافت طبیعی)
  • آشنایی با تلفظ صحیح کلمات
  • استفاده از لغات جدید در مکالمات روزمره
  • تمرین‌های متنوع و درنتیجه تسلط بیشتر بر مطلب
  • آموزش به‌صورت تعاملی و گام به گام
  • آموزش به کمک روش‌های سرگرم‌کننده
  • پشتیبانی اساتید متخصص و باتجربه‌ی گروه آموزشی سفیر

برای تهیه‌ی The Legend of 900 ویدئو آموزش لغات انگلیسی کافی‌ست به سایت خودآموز سفیرمال سر بزنید. شما به وسیله‌ی لپتاپ یا گوشی به راحتی می‌توانید این ویدیوها را تماشا کنید. با تهیه‌ی این مجموعه از یک جلسه رفع اشکال رایگان و پشتیبانی آنلاین استادان سفیر هم بهره‌مند خواهید شد. بهانه‌ها را کنار بگذارید که زمان یادگیری آسان و ارزان فرا رسیده است.

اهمیت یادگیری کلمات رایج انگلیسی

اهمیت یادگیری کلمات رایج انگلیسی

هر چه زیباترین کلمات انگلیسی با معنی بیشتری را بدانید در هر چهار مهارت زبانی خواندن، شنیدن، صحبت‌کردن و نوشتن موفق‌تر خواهید بود. دایره‌ی لغات وسیع و البته دانستن کلمات پرکاربرد انگلیسی با معنی فارسی دست شما را برای انتخاب واژگان بازتر می‌گذارد؛ در نتیجه انتخاب‌های بیشتری خواهید داشت و این موضوع باعث می‌شود که دقت بیشتری در انتخاب واژه‌ها خرج کنید. درنهایت می‌توانید بهتر و مؤثرتر ارتباط برقرار کنید.

گفته می‌شود که آمریکایی‌ها بین 2500 تا 3000 کلمه را به‌صورت روزانه و در مکالمه‌های خود استفاده می‌کنند. پس اولین اهمیت یادگیری کلمات رایج، این است که از پس مکالمات روزمره برخواهید آمد و احتمالاً ارتباطات اجتماعی شما در هر مکان و زمانی تقویت خواهد شد. به بیان دیگر با دانستن کلمات رایج تسلط شما بر زبان انگلیسی بیشتر خواهد شد و روانی صحبت‌کردنتان هم افزایش می‌یابد. دیگر نیاز نیست که دائم مکث کنید تا کلمه‌‌ی مدنظرتان را پیدا کنید.

حس تفاهم فرهنگی در شکل‌گیری ارتباطات بسیار مؤثر است. با دانستن لغات روزمره انگلیسی به فارسی فهم و تسلط شما بر زبان بیشتر خواهد شد؛ درنتیجه این موضوع درکتان از فرهنگ را هم بیشتر می‌کند. برقراری ارتباط اتفاقی دونفره است که فقط به میزان دانش شما بستگی ندارد. به در نظر گرفتن شرایط فرهنگی و عوامل غیر زبانی هم بستگی دارد. یادگیری لغات رایج سبب می‌شود تا در ارتباطات تقویت شوید.

جمع‌بندی

لغات مهم انگلیسی در درجه‌ی اول آن‌‌هایی هستند که کاربرد زیادی دارند و با یادگیری‌شان می‌توانید هر چهار مهارت زبانی و در آخر، ارتباطات خود را تقویت کنید. در زمینه‌ی یادگیری لغات، ویدیوهای آموزشی متعددی تألیف شده که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها 900 است. از این رو سعی کردیم تا علاوه بر آشنایی بیشتر شما با اهمیت یادگیری لغات و واژگان رایج، مجموعه‌ی 900 را هم معرفی کنیم. کافی‌ست تا زمانی از هر روز خود را به یادگیری لغات جدید اختصاص دهید. معجزه‌ی این موضوع را در سطح زبانتان خواهید دید.

درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

۵ دیدگاه دربارهٔ «لیست 200 تایی کلمات پرکاربرد انگلیسی با معنی فارسی»

  1. مرتضی رضایی دهکردی

    با درود و تشکر از زحمات شما ، امیدواریم که همیشه سلامت و شاد باشید. خدانگهدار تان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *