مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

بهترین مدرک زبان برای مهاجرت

فهرست مطالب

بهترین مدرک زبان برای مهاجرت چیست؟ در فرآیند مهاجرت به یک کشور جدید، یکی از الزامات کلیدی نشان دادن مهارت در زبان محلی آن‌‌جا است. در این نقطه مدرک‌های زبان نقش مهمی ایفا می‌کنند. مدرک زبان برای مهاجرت مانند گواهینامه‌ای مهم بوده و به‌‌عنوان دروازه‌ای به سمت فرصت‌ها در سرزمین جدید مقصد شما عمل خواهند کرد. به همین علت در ادامه مطلب قرار است مدرک‌های زبان مختلف مورد نیاز برای مهاجرت را بررسی کنیم و راهنمایی‌هایی را برای انتخاب بهترین گزینه، در اختیارتان قرار دهیم.

چه مدرک زبانی برای مهاجرت لازم است؟

هنگامی که صحبت از مهاجرت به یک کشور جدید می‌شود، الزامات گواهی زبان می‌تواند متفاوت باشد. مدرک زبان خاصی که نیاز دارید، به کشور مقصد و هدف مهاجرت شما بستگی دارد. برخی از کشورها ممکن است مدرک مهارت عمومی زبان را درخواست کنند، در حالی که برخی دیگر امکان دارد دارای گواهینامه‌های خاص متناسب با مشاغل خاص یا دسته‌‌بندی ویزا باشند.
از این رو جهت تعیین مدرک زبان برای مهاجرت، تحقیق در خصوص سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مهاجرت کشور مورد نظرتان ضروری است. تماس با کارشناسان مهاجرتی مربوطه می‌تواند اطلاعات دقیقی در مورد مدرک زبان خاص مورد نیاز شما ارائه دهد. به‌عنوان مثال سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) به طور گسترده برای مهاجرت به کانادا پذیرفته شده است. این آزمون و مدرک، مهارت‌های زبان انگلیسی شما را در چهار دسته شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن ارزیابی می‌کند.

چه مدرک زبانی برای مهاجرت لازم است؟
برای مهاجرت به استرالیا آزمون پیرسون انگلیسی (PTE) آکادمیک پذیرفته می‌شود. این آزمون مهارت‌های زبان انگلیسی شما را از طریق کارهای مختلف از جمله صحبت کردن، نوشتن، خواندن و گوش دادن، مورد ارزیابی قرار می‌دهد. حین مهاجرت به انگلستان هم سیستم بین‌المللی آزمون زبان انگلیسی (IELTS) و آزمون زبان انگلیسی شغلی (OET)، مورد نیاز است. آیلتس مهارت عمومی زبان را ارزیابی می‌کند، در حالی که OET بر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی تمرکز دارد.

حداقل نمره زبان برای مهاجرت

علاوه‌بر خود مدرک زبان، بسیاری از کشورها دارای حداقل امتیاز زبان برای مهاجرت نیز هستند. این مورد حداقل امتیاز لازم، به‌‌عنوان معیاری برای اطمینان از این که فرد دارای سطح پایه مهارت زبان برای قرارگیری و زندگی در جامعه محلی است، شناخته می‌‌شود. حداقل امتیاز زبان می‌تواند بسته به کشور و برنامه مهاجرتی که برای آن درخواست می‌دهید متفاوت باشد.
اگر قصد دارید مدرک زبان برای مهاجرت را بدون مشکل و محدودیت دریافت کنید، پیش از هر چیزی حتما با حداقل نمره زبان مورد نیاز جهت مهاجرت آشنا شوید. فراموش نکنید با انتخاب یک دوره زبان مناسب و استفاده بهینه از آن، می‌توانید مهارت‌های زبانی خود را افزایش دهید و در مدت زمان کوتاه‌تری مدرک مورد نظر را اخذ نمایید.

یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

انگلیسی، یکی از رایج ترین زبان‌ها در سطح جهان بوده و اغلب برای مهاجرت به بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان لازم است. پس اگر قصد مهاجرت به کشوری را دارید که در آن انگلیسی زبان اصلی است، باید زمان و تلاش خود را برای یادگیری زبان انگلیسی صرف کنید تا شرایط اخذ مدرک زبان مورد نیاز را مهیا کنید.
برای یادگیری زبان انگلیسی سعی کنید سطح مهارت انگلیسی مورد نیاز برای فرآیند مهاجرت خود را تعیین نمایید و اهداف قابل دستیابی را برای پیگیری پیشرفت خود تعیین کنید. برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی، در مکالمه با افراد مختلف شرکت کنید یا به برنامه‌های تبادل زبان بپیوندید تا صحبت کردن‌تان روان‌تر شود. علاوه‌بر این موارد، در دوره آموزش زبان که به طور خاص برای مقاصد مهاجرتی طراحی شده نیز ثبت نام کنید. این دوره مفید، به‌‌عنوان بهترین گزینه جهت یادگیری و دریافت مدرک زبان برای مهاجرت شناخته شده و بخش زیادی از واژگان و مهارت‌های زبانی لازم و مورد نیاز را پوشش می‌دهد.

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مهاجرت

ممکن است پیش خودتان بگویید چگونه در 6 ماه زبان یاد بگیریم؟ به ‌طور معمول مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی برای مقاصد مهاجرتی می‌تواند بسته به عوامل مختلفی از جمله مهارت‌های زبان فعلی شما، تعهد به آموختن و پیچیدگی خود زبان متفاوت باشد. مهم است که با یک ذهنیت واقع بینانه به یادگیری زبان نزدیک شوید و درک کنید که این یک فرآیند مستمر است. البته به‌‌طور متوسط، حدود 6 ماه تا 2 سال طول می‌کشد تا به سطح پایه مهارت انگلیسی، بسته به شدت تلاش‌های شما برای یادگیری زبان دست یابید.
با این حال، جهت رسیدن به سطح پیشرفته‌ای از مهارت زبان مورد نیاز برای مهاجرت ممکن است چندین سال تمرین و مطالعه مداوم به طول بی انجامد.  شما می توانید با تهیه دوره خودآموز زبان انگلیسی این زمان را کوتاه تر کنید.همچنین برای یادگیری بهتر، اطمینان حاصل کنید گواهی زبانی که انتخاب می‌کنید توسط مقامات مهاجرت کشور مورد نظر شما پذیرفته شده و به رسمیت شناخته می‌‌شود.

دوره آموزش زبان، بهترین گزینه جهت یادگیری سریع‌تر

توجه داشته باشید در اکثر موارد مهاجرتی، آموزش سریع زبان انگلیسی برای مهاجرت به علاوه ارائه مدرک زبان لازم و ضروری است. این مدارک درواقع شانس شما را برای یک سفر موفق مهاجرتی افزایش می‌دهند و کمک می‌کنند راحت‌تر در آزمون‌های بین‌المللی زبان قبول شوید. درک الزامات خاص گواهینامه زبان کشور مورد نظر خود، تعیین اهداف یادگیری واقع بینانه و سرمایه‌‌گذاری در دوره‌های آموزش زبان می‌تواند به طور قابل توجهی مهارت‌های زبانی‌ شما را افزایش داده و کمک کنند شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشید.
پس از کسب مهارت‌های اولیه زبان برای مهاجرت، یادگیری خود را متوقف نکنید و دائما به‌‌دنبال آموختن مطالب جدید باشید تا به یک سطح حرفه‌ای و قابل قبول برسید‌. به‌‌یاد داشته باشید، یادگیری زبان جدید یک فرآیند مستمر بوده و تلاش مداوم، کلید دستیابی به اهداف شما در یادگیری زبان است. بنابراین، از همین امروز یادگیری زبان را آغاز نمایید و راه را برای تجربه یک مهاجرت موفق هموار کنید.

درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.