برنامه‌ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

برنامه‌ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

فهرست مطالب

یادگیری زبان انگلیسی شانس افراد را به‌منظور پیدا کردن یک شغل مناسب در یک شرکت چند ملیتی در ایران یا حتی یافتن شغل در خارج از کشور به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. همچنین این زبان، جهت برقراری ارتباطات بین‌المللی، رسانه‌ها و اینترنت کاربرد فراوانی دارد و بدین ترتیب، فراگیری زبان انگلیسی برای معاشرت، سرگرمی و همراه با تکنیک حفظ لغات انگلیسی ارتباط با جهان امروزی، امری واجب و ضروری محسوب می‌شود.
اما همان‌گونه که مطلع هستید، یادگیری زبان انگلیسی یک شبه اتفاق نخواهد افتاد و به مطالعه و برنامه‌ریزی طولانی مدت، آن هم به روش درست و اصولی نیاز دارد. با توجه به وجود مشغله‌های فراوان در زندگی روزمره، بسیاری از افراد معمولا فرصت شرکت در کلاس‌های حضوری و مطالعات طولانی مدت کتب مختلف را ندارند. همین امر سبب شده است تا یادگیری زبان انگلیسی به فراموشی سپرده شود. در ادامه با ما همراه شوید تا روش‌های عادی‌سازی زبان انگلیسی آشنا شوید.

روزمره‌سازی زبان انگلیسی حرفه‌ای

روزمره‌سازی زبان انگلیسی به‌‌صورت اصولی و حرفه‌ای، یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از زبان آموزان در عصر حاضر است. به‌طوری که به یکی از چالش‌های بزرگ برای این افراد تبدیل شده است. اما راهکارهای زیادی برای رفع این چالش و یادگیری لذت‌‌بخش زبان انگلیسی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید زبان انگلیسی را به‌‌صورت روزمره تمرین کنید و آن را تبدیل به یک روتین همیشگی در کنار فعالیت‌های روزانه خود نمایید. در ادامه به برخی از روش‌هایی که برای روزمره‌سازی زبان انگلیسی بسیار کارساز و مفید هستند اشاره خواهیم کرد.

شنیدن روزانه پادکست به زبان انگلیسی

یکی از موثرترین شیوه‌‌ها جهت تقویت زبان انگلیسی، یادگیری این زبان با روش ضمنی خواهد بود. یادگیری با روش ضمنی بدین شکل است که شما به‌‌صورت ناخودآگاه و بدون هیچگونه مطالعه‌ای به سبب مواجه شدن مکرر و پیوسته با زبان انگلیسی، خود به‌‌خود یاد می‌گیرید که صحبت کنید. اما برای یادگیری ضمنی زبان چه روش‌هایی وجود دارد؟ برای این کار، شیوه‌های متعددی وجود دارد؛ یکی از بهترین آن‌‌ها، گوش دادن به مکالمات یا پادکست‌‌های انگلیسی به‌‌صورت روزانه است.
گوش کردن به پادکست‌های انگلیسی، موزیک‌های انگلیسی، اخبار، تماشای فیلم و سریال و غیره از رایج‌ترین روش‌ها جهت تقویت ضمنی زبان انگلیسی به‌‌شمار می‌روند. بنابراین توصیه می‌کنیم که روزانه یک پادکست ۱۰ الی ۱۵ دقیقه‌ای را گوش دهید یا انیمیشن و سریال‌های کوتاه انگلیسی را تماشا نمایید.

در ادامه شما را با فواید یادگیری زبان آشنا می‌کنیم تا از آن برای ارتقا مهارت و زندگی شخصی خود استفاده کنید.

خواندن مجلات و مقالات انگلیسی به صورت روزانه

یک روش ایده‌آل دیگر جهت برنامه‌‌‌ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی، مطالعه روزانه مجلات و مقالات عمومی به زبان انگلیسی خواهد بود. با این روش، هم مهارت خواندن شما بهتر می‌گردد و هم دایره لغات‌‌تان افزایش خواهد یافت. افزون بر این موارد، با فرهنگ‌های مختلف آشنا شده و از اخبار روز دنیا اطلاعات بیشتری به‌‌دست می‌آورید.

چگونه یک برنامه‌ریزی خوب برای یادگیری زبان انگلیسی بکنیم؟

پیش از هر چیزی، بهتر است به ذکر چند نکته مهم در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی به‌‌صورت خودآموز بپردازیم. رعایت این نکات اولیه، شروط اصلی جهت شروع یادگیری زبان انگلیسی در خانه هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  1. تعیین سطح: پیش از آنکه شروع به برنامه‌ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی کنید، مهم‌ترین چیز دانستن سطح فعلی شما است. آگاهی از سطح زبان فعلی‌‌تان به شما کمک می‌کند تا منابع درستی را انتخاب کنید که مناسب با سطح دانش‌‌تان باشند.
  2. مطالعه کوتاه و مداوم: نکته بعدی در خصوص یادگیری زبان انگلیسی، نحوه مطالعه و میزان دقتی است که به خواندن زبان انگلیسی اختصاص می‌دهید. امروزه تحقیقات مختلفی نشان داده‌اند که مطالعه روزانه به میزان حداقل نیم ساعت، بسیار مفیدتر و تاثیرگذارتر از مطالعه طولانی یک روز در هفته خواهد بود، چرا که زبان انگلیسی اصطلاحا فرار است و نیاز به تکرار و تمرین مستمر دارد.
  3. تنوع در مطالعه زبان انگلیسی: مورد مهم دیگری که سبب می‌شود افراد زیادی یادگیری زبان انگلیسی را ترک کنند، مطالعه مطالب طولانی و کتب قطور گرامر زبان انگلیسی و لغت است. این روش برای افراد تازه کار چندان مناسب نیست، زیرا اگر از روش صحیح مطالعه زبان انگلیسی مطلع باشید، نه تنها خسته نمی‌شوید بلکه از یادگیری آن لذت زیادی خواهید برد. برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی بهتر است یک روز را فقط به مطالعه یک مهارت خاص اختصاص ندهید، بلکه هر چهار مهارت شنیدن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن را در یک روز و به میزان لازم تمرین نمایید.

برنامه‌ریزی برای خواندن زبان انگلیسی

یکی دیگر از روش‌های موثر برنامه‌‌‌ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی، استفاده از یک دوره خودآموز کامل و جامع در منزل است که به کمک آن بتوان تمامی مهارت‌های زبان انگلیسی را پوشش داد. دوره خودآموز زبان انگلیسی برای افرادی طراحی شده است که امکان شرکت به‌‌صورت حضوری در کلاس‌های زبان را ندارند و قصد دارند که صفر تا صد پروسه یادگیری زبان انگلیسی را در منزل فرا بگیرند. این نکته را باید یادآور شویم که یادگیری زبان انگلیسی به شکل خودآموز، چندان کار راحت و بی‌دردسری نخواهد بود و حضور یک مربی باتجربه که در این راه قدم به قدم در کنار شما باشد و اشکالات‌‌تان را رفع کند، جهت افزایش میزان یادگیری زبان انگلیسی ضروری است.
یادگیری زبان انگلیسی به کمک دوره خودآموز مزایای فراوانی را برای افراد دارد. به‌طوری که سبب می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. از جمله مزایای بهره‌مندی از دوره خودآموز زبان انگلیسی می‌توان به موارد ذکر شده در زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به محتوای باکیفیت و اصولی در یک پکیج کامل
  • یادگیری زبان انگلیسی در هر زمان و هر موقعیت
  • آموزش زبان انگلیسی توسط اساتید مجرب این حوزه در سطح بین‌المللی با سوابق کاری درخشان و موفق
  • بهره‌گیری از بروزترین متد و روش‌های نوین آموزش زبان انگلیسی مطابق با آخرین متدهای تدریس دنیا
  • امکان پشتیبانی آموزشی در تمامی طول مدت دوره
  • تمرینات و آزمون‌های تعاملی جهت سنجش میزان یادگیری زبان آموزان

جمع‌بندی در این مقاله به معرفی برخی نکات در خصوص برنامه‌‌‌ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی به‌‌صورت خودآموز در منزل پرداختیم. اگر شما هم به فکر یادگیری زبان انگلیسی در منزل یا محل کار خود هستید و وقت کافی جهت شرکت در کلاس‌های آموزشی زبان انگلیسی ندارید، با استفاده از پکیج جامع خودآموز زبان انگلیسی موسسه زبان سفیر، یادگیری این زبان را به یک روتین و لذت همیشگی در تمامی لحظات خود تبدیل کنید.
موسسه آموزش زبان سفیر، یکی از پیشگامان زبان انگلیسی در کشور عزیزمان ایران به‌‌شمار می‌رود که جهت رفع نیاز عزیزانی که به‌‌دلیل مشغله کاری و دوری راه، امکان شرکت در کلاس‌های حضوری زبان انگلیسی را ندارند یا ترجیح می‌دهند خودشان فرآیند یادگیری زبان انگلیسی را در منزل مدیریت کنند، دوره زبان انگلیسی سفیر از سطح مبتدی تا پیشرفته با نام CTM یا سایبرتاک مدرن را طراحی و تدوین کرده است. این دوره کاربردی براساس کتب و منابع معتبر تهیه شده و در بردارنده هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی به‌‌همراه لغت و گرامر خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره آموزشی با شماره 09053547811 در پیام‌رسان واتس اپ، در ارتباط باشید.

 

 

درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.