بهترین منابع برای یادگیری لهجه زبان انگلیسی

بهترین منابع برای یادگیری لهجه زبان انگلیسی

فهرست مطالب

بهترین منابع برای یادگیری لهجه زبان انگلیسی چیست؟ یادگیری لهجه گاها در راس اولویت‌های یادگیرندگان زبان قرار دارد. البته حق هم دارند چراکه شما وقتی به یک فرد خارجی گوش میدهید شاید درستی و غلطی جمله‌ها و یا حتی یک کلمه از آن متن را متوجه نشوید اما به راحتی حس میکنید که آهنگ و ریتم زبانی که صحبت میشود چقدر زیبا و دل نشین است؟ پس اینکه هر کس دوست داشته باشد از لهجه‌ای زیبا برخوردار باشد یک امر سلیقه‌ای و طبیعیست. اما لزوما درراس اهمیت یادگیری زبان قرار ندارد، به زبان ساده‌تر شما ممکن است از طریق لهجه یک زبان به آن علاقه‌مند شوید و بخواهید آن را یاد بگیرید اما اگر بخواهید یک زبان را برای مکالمه و انجام کارهای روزمره یاد بگیرید نیازی نیست تا حتما لهجه آن رانیز به غلظت بیاموزید.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که به یاگیری زبان علاقه مندید ما در این مطلب روشهای تقویت لهجه زبان انگلیسی و زیباترین لهجه‌های انگلیسی رابه شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین منابع برای یادگیری لهجه زبان انگلیسی

یادگیری لهجه زبان انگلیسی

برای یادگیری لهجه زبان ابتدا باید با حروف الفبای هر زبانی کاملا آشنا باشید و نحوه تلفظ آن‌ها را به خوبی بدانید. به عنوان مثال حرف دبلیو در زبان انگلیسی و تلفظ میشود اما نه آنطور که ما در زبان فارسی و را تلفظ میکینیم. همینطور حروف تی اچ در کنار هم ث تلفظ میشوند که در زبان فارسی ما آن را متفاوت از س تلفظ نمیکنیم. بنا براین در گام اول باید خود را برای تلفظ صداهایی که شاید تا به حال هیچ گاه از حلقتان بیرون نیامده آماده کنید. در ابتدا این امر کمی چالش برانگیز و گاهی خنده دار به نظر میاید ولی در اثر تکرار و تمرین پیشرفت میکنید.
قدم دوم آشنایی با آهنگ هر زبان است. به عنوان مثال زبان آلمانی آهنگی نسبتا سریع و خشن دارد. زبان ژاپنی نیز این گونه است. اما زبانی مانند فرانسه زبانی پراز استثناعات و ترکیبات هنری است که ریتم آن را بسیار آرام و هنری و ملایم میکند. برای این کار بهترین روش تماشای زیاد فیلم و سریال‌های هر زبان است. در ادامه مطلب روش‌های کاربردی تقویت لهجه زبان را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، همچنین اگر به دنبال بهترین روش برای یادگیری لغات انگلیسی هستید این مقاله را پیشنهاد می‌کنم تا با انواع روش‌ها آشنا شوید.

تقویت لهجه زبان انگلیسی

برای تقویت لهجه زبان چه کارهایی میتوانیم انجام دهیم؟ این سوالی است که اغلب زبان آموزان در روزهای ابتدایی یادگیری زبان میپرسند. در پاسخ به این سوال میتوانیم از سه روش اصلی برای یادگیری لهجه زبان نام ببریم.

  • استفاده از دوره زبان انگلیسی

استفاده از دوره‌های زبان برای بهبود لهجه انگلیسی تأثیرات مثبتی دارد، از جمله تقویت شنیداری و تلفظ، افزایش مهارت مکالمه، آشنایی با لهجه‌های مختلف، و افزایش اعتماد به نفس. تداوم و تمرین منظم با این دوره‌ها نیز بر اهمیت این تسلط تأکید دارد. برای یادگیری لهجه زبان انگلیسی از دوره‌هایی استفاده کنید که منابع متنوعی از جمله کتاب، صوت، ویدئو و تمرینات تعاملی داشته باشند. انتخاب دوره‌ای که بر مکالمه تأکید داشته و از روش‌های تعاملی برای تقویت مهارت‌های شنیداری و تلفظ استفاده کند، می‌تواند مفید باشد. همچنین، دوره‌ زبان انگلیسی که فعالیت‌های تمرینی مستمر دارند و از منابع تفریحی مثل فیلم‌ها، سریال‌ها یا پادکست‌ها استفاده می‌کنند، به شما کمک می‌کنند تا با لهجه‌های مختلف و اصطلاحات روزمره آشنا شوید.

  • تماشای فیلم و سریال

در این روش که بدون شک ساده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین است شما باید هر روز فیلم و سریال انگلیسی ببینید و یا به موزیک انگلیسی گوش دهید. شما چه در حال ورزش کردن باشید چه در حال تعمیر اتومبیل خود در گاراژ میتوانید فیلم و سریال و یا موزیک مورد علاقه خود را در گوشی همراهتان پلی کنید و بدون اینکه رو آن تمرکز کنید به ذهنتان اجازه دهید به صورت ناخوداگاه صدها و ریتم‌ها را فرا بگیرد. در این روش که موثر‌ترین روش است شما نیاز به انجام هیچ کاری ندارید جز اینکه فیلم و سریال مورد نظر خود را به زبان انگلیسی ببینید یا به خواننده مورد علاقه خود گوش دهید. همین و بس. اگر هم نمی‌دانید چگونه با گوشی زبان انگلیسی یاد بگیریم در یک مقاله به صورت کامل توضیح داده‌ایم که چطور اینکار را انجام دهید.

  • ضبط کردن صدا

یکی دیگر از کارهایی که یادگیری لهجه را آسان میکند ضبط کردن صداست. در گذشته برای اینکار نیاز به دستگاههای ضبط صوت بود اما امروزه هر تلفن همراهی به سادگی اینکار را انجام میدهد. در نتیجه از این قابلیت به خوبی استفاده کنید. به عنوان مثال به یک تکه از فیلم و سریال یا موزیک مورد نظر خود گوش دهید سپس سعی کنید آن تکه را بازگو کنید و لهجه گوینده را تقلید کنید و صدای خود را ضبط کنید. بعد صدای خود را با صدای اصلی مقایسه کنید و به خودتان امتیاز دهید بعد انقدر اینکار را تکرار کنید تا صدای شما کاملا شبیه صدای اصلی شود. این روش زمانبر و پر زحمت است اما در مقابل تاثیرات شگفت انگیزی دارد.

  • استفاده از دیکشنری صوتی

امروز تمامی دیکشنری‌های قابل نصب روی تلفن همراه دارای تلفظ صوتی هستند که این واقعا یک نعمت بزرگ است. در گذشته برای اینکار منبع در دسترسی وجود نداشت و افراد مجبور بودند به تلفظ هر کسی که اعتماد دارند باور داشته باشند بدون اینکه بدانند درست است یا نه!
اما امروزه تلفظ‌های صوتی در دیکشنری‌ها کار را برای زبان آموزان ساده کرده است. سعی کنید عادت یادگیری تلفظ هر کلمه را پس از یادگیری معنی آن در خود نهادینه کنید. با تمرین اینکار بعد از مدت کوتاهی همه اطافیان از جمله خودتان شاهد تغییر بزرگی در حرف زدنتان خواهی بود.

یادگیری لهجه زبان انگلیسی

زیباترین لهجه انگلیسی

قطعا استفاده از کلمه زیباترین برای لهجه‌ها کلمه‌ای سلیقه‌ای است چرا که هر لهجه‌ای بنا بر موقعیت جغرافیایی فرهنگ و طبیعت هر مکان شکل گرفته است. همانطور در زبان فارسی نمیشود گفت لهجه یزدی زیباتراست یا اصفهانی در سایر زبانها هم نمیشود به راحتی به زیباترین‌ها اشاره کرد. اما طبق آخرین نظر سنجی‌های گوگل چهار لهجه زیر در لیست محبوب‌ترین لهجه‌های بریتانیا قرار میگیرند.

  1. جوردی
  2. ولز
  3. یورکشایر
  4. گلاسوگی

و درانگلیسی آمریکایی هم از میان تمام لهجه‌ها در سراسر مناطق آمریکا، لهجه جنوبی بیشتر مورد پسند است. بیش از یک لهجه جنوبی وجود دارد، اما آنچه که معمولاً لهجه کلاسیک جنوبی در نظر گرفته می‌شود، چیزی است که در گویش انگلیسی ساحلی یا دشت جنوبی می‌شنوید که در ایالت‌هایی مانند می‌سی‌سی‌پی و لوئیزیانا صحبت می‌شود.

فرق بین لهجه‌های بریتیش و امریکن- کدومش بهتره؟

از آنجا که هر لهجه‌ای ویژگی خود را دارد نمیتوان تمام لهجه‌ها را باهم مقایسه نمود پس ما در این قسمت به تفاوت اصلی لهجه بریتیش و امریکن می‌پردازیم.
آمریکایی‌ها تمایل دارند کلمات را با تأکید بیشتری بر حروف صدادار تلفظ کنند، در حالی که لهجه بریتانیایی با نحوه تأکید آنها بر صامت‌ها مشخص می‌شود. انگلیسی بریتانیایی اغلب با روشی که گویشوران بر صامت‌ها تاکید می‌کنند و نحوه تلفظ حروف صدادار مشخص می‌شود. انگلیسی بریتانیایی تمایل بیشتری به استفاده از لحن بیشتر در گفتار دارد. برای درک بهتر این موضوع تلفظ کلمه آب را در زبان انگلیسی در دیکشنری آمریکایی و انگلیسی مقایسه کنید.
کدام لهجه بهتر است؟
در پایان با توجه به همه نکاتی که گفته شد یادگیری لهجه به سلیقه شخص افراد بستگی دارد و هیچ لهجه‌ای به دیگری برتری ندارد. اما شما اگر به دنبال یادگیری زبان هستید و میخواهید از منابع خوب و به روز زبان یاد بگیرید میتوانید از بسته‌های خود آموز سفیر استفاده کنید که حضور اساتید برجسته و فرصت تکرار و تمرین و استفاده از جنبه‌های بصری جذاب یادگیری لهجه را به بهترین نحو در کنار سایر مهارت‌هایی که یادگیری آن‌ها بسیار با اهمیت است برای شما ممکن میسازد. جهت تهیه این بسته‌ها….

درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.