چگونه مکالمه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

چگونه مکالمه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

فهرست مطالب

چگونه مکالمه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. این شامل گوش دادن به مکالمات زبان آموزان بومی، تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها به زبان انگلیسی، خواندن کتاب‌ها و مقالات در این زبان و همچنین شرکت در کلاس‌های زبان انگلیسی است. در عین حال می‌توانید با دوستان یا همکلاسی‌های خود به زبان انگلیسی صحبت کنید و از اپلیکیشن‌ها و منابع آموزشی آنلاین برای تقویت مهارت‌های مکالمه‌تان استفاده کنید. هر چقدر که بیشتر تمرین کنید، مکالمه‌تان بهتر خواهد شد. در این مقاله ما بهترین و کاربردی‌ترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی را با شما با اشتراک خواهیم گذاشت.

برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟

چندین روش مختلف برای شروع یادگیری مکالمه انگلیسی وجود دارد. یک گزینه این است که یک هم‌ کلام پیدا کنید یا به یک گروه مکالمه بپیوندید که در آن می‌توانید با دیگران مکالمه کنید. می‌توانید به اینستاگرام بروید و در میان پست‌های مرتبط با آموزش زبان انگلیسی از لابلای دیدگاه‌ها و نظرها افراد را به مکالمه در مورد آن موضوع دعوت کنید. از جملات ساده شروع کنید و از ارتباط برقرار کردن نترسید. هدف از انجام مکالمه همین برقراری ارتباط است. پس شجاع باشید و شروع به انگلیسی حرف زدن با سایرین کنید.
گزینه دیگر استفاده از برنامه‌ها یا بسته‌های خوداموز یادگیری زبان است که درس‌های تعاملی و فرصت‌های مکالمه را ارائه می‌دهند. امروزه با تنوع زیادی که در بازار نرم افزارها و وبسایت‌های یادگیری زبان وجود دارد حتما با اندکی جستجو می‌توانید منابعی را پیدا کنید که با هدف و سلیقه شما مطابق باشد. مزیت این دست منابع آموزشی رایگان بودن آنها و یاهزینه اندکی دست که در مقایسه با سایر روش‌ها باید پرداخت کنید، همچنین در مقاله‌ایی به معرفی چند نرم افزار آموزش گرامر زبان انگلیسی پرداخته‌ایم برای اطلاع از این اپ‌هابه سایت خودآموز مراجعه کنید.

برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی از کجا شروع کنیم؟
دوره  زبان انگلیسی سفیر با آموزش مرحله به مرحله و با به کار گیری بهترین اساتید می‌توانند یک محیط یادگیری با کیفیت و در عین حال ساده و لذت‌بخش را برای شما فراهم کنند. وجود پشتیبان آموزش و برنامه‌ریزی درسی که در این بسته‌ها لحاظ شده است یادگیری زبان انگلیسی را بسیار سریع و موثر می‌کند.

چند پیشنهاد برای یادگیری زبان از صفر

اگر می‌خواهید زبان را از صفر شروع کنید نگران نباشید. راهکار‌هایی وجود که با استفاده از آنها در هر سنی که باشید می‌توانید استارت یادگیری را بزنید.

  • فیلم و سریال ببینید.
    با دیدن فیلم‌ها و سریال‌ها شما کمی با آهنگ این زبان و تلفظ‌ها و نحوه بیان کلمات توسط افراد انگلیسی زبان واقعی آشنا می‌شوید و این اولین قدم است.
  • خواندن و نوشتن بیاموزید.
    اگر بزرگسال هستید و می‌خواهید خواندن و نوشتن زبان انگلیسی را بیاموزید اشکالی ندارد که از کتاب‌های کودکان استفاده کنید. این کتاب‌ها با تمرین‌های ساده به شما خواندن و نوشتن زبان انگلیسی را از صفر می‌آموزند که جزو مهمترین گام‌های اولیه در این راه است.
  • از دیکشنری تصویری استفاده کنید.
    تصاویر بیش از کلمات در ذهن افراد می‌مانند. دیکشنری‌های تصویری هم با برخورداری از تصاویر جذاب دایره واژگان شما را افزایش می‌دهند و شما از ترجمه لغت‌های زبان مقصد به زبان فارسی بی‌نیاز می‌کنند.

چگونه مکالمه زبان انگلیسی را تقویت کنیم؟

چگونه مکالمه زبان انگلیسی را تقویت کنیم؟

برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی روش‌های جالب زیادی موجود است که می‌توانید با توجه به سلیقه و علاقه خود هر کدام را که مایلید انتخاب کنید و روی آن تمرکز کنید. به یاد داشته باشید که مهمترین رمز موفقیت استمرار در به کار گیری این روشهاست نه در استفاده متنوع از همه روش‌ها اما بی‌هدف و به صورت مقطعی!

  1. انگلیسی فکر کنید.
    قبل از اینکه بتوانید حرف بزنید لازم است حرفی برای گفتن داشته باشید. این بدین معناست که تا زمانی که شما سعی نکنید جمله انگلیسی در ذهن خود بسازید قادر به مکالمه کردن نخواهید بود. پس سعی کنید هر زمان که ذهنتان آماده است به انگلیسی فکر کنید.
    مثلا کارهای روزمره خود را در ذهنتان به انگلیسی بازگو کنید. یا وقتی وارد محیطی می‌شوید اشیای اطراف خود را به انگلیسی در ذهنتان نام ببرید.
  2. از گوگل استفاده کنید‌.
    در سبک زندگی امروزی همه ما زمان زیادی را در اینترنت می‌گذارنیم و در طول روز بارها مطالبی را در گوگل جستجو می‌کنیم. یکی از روش‌هایی که با آن می‌توانیم مکالمه خود را تقویت کنیم همین است. به عنوان مثال اگر می‌خواهید کالری مصرفی غذایی که می‌خورید را اندازه گیری کنید این کار را به زبان انگلیسی انجام دهید. مطمئنا در هر جستجو شما حداقل پنج لغت جدید یاد خواهید گرفت که باعث تقویت دامنه لغات شما می‌شود، یا اینکه دوره ویدیوی آموزش لغات انگلیسی هم می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر به نتیجه برسید.
  3. به پادکست‌های آموزشی گوش کنید.
    گوش دادن به صحبت‌های سایرین به سادگی می‌تواند با کمترین زحمت مکالمه شما را تقویت کند.
    کافیست حین پیاده روی یا رانندگی پادکست‌های مناسب سطح خود را گوش کنید و به ذهنتان اجازه بدهید بدون استرس فقط روی لپ کلام افراد تمرکز کند. اگر اینکار را به صورت منظم در یک ماه انجام دهید در پایان شاهد تغییرات شگفت انگیزی خواهید بود.

چگونه مکالمه زبان انگلیسی را تقویت کنیم؟

در نهایت از بین تمامی این روش‌ها، بسته‌های خودآموز زبان انگلیسی سفیر دارای تمامی ویژگی‌های لازم به صورت یکجا هستند ‌و به جای تمرکز روی یک جنبه از زبان روی تمامی جنبه‌های آن کار می‌کنند. از سوی دیگر روی انواع گوشی‌های هوشمند قابل استفاده هستند که این یکی از بهترین ویژگی‌های آنهاست، همچنین اگر نمی‎‌دانید چگونه با گوشی زبان انگلیسی یاد بگیریم بهتر است با کمی جستجو در وبسایت خودآموز اطلاعات جامع‌تری کسب کنید.
شما با تهیه این بسته‌ها خود را از آموزش درست و با کیفیت بهره‌مند میکنید فقط کافیست چاشنی پشتکار را به آن اضافه کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.