دوره و سطح های مختلف زبان انگلیسی

دوره و سطح های مختلف زبان انگلیسی

فهرست مطالب

دانستن سطوح مختلف زبان انگلیسی برای تمامی کسانی که با زبان در ارتباط هستند، می‌تواند بسیار مفید باشد . اطلاعات در مورد این سطوح به فرد کمک می‌کند تا بتواند سطح زبان خود را تعیین کند و برنامه‌ آموزشی مناسبی برای خود انتخاب کند. همچنین، با داشتن اطلاعات در مورد سطح زبان خود، می‌توان اهداف واقعی‌تر و تحقق‌پذیرتری در زمینه آموزش زبان انگلیسی تعیین کرد. مرحله بعد، انتخاب بهترین دوره یادگیری زبان انگلیسی است. پس از جای خود تکان نخورید و با ما همراه باشید.

سطح های زبان انگلیسی به ترتیب

  • سطح مبتدی (Beginner): در این سطح، فرد قادر است برای بیان نیازهای اساسی خود از جملات ساده استفاده کند و در موقعیت‌های روزمره اصطلاحات ساده را به کار ببرد.
  • سطح پیش متوسطه (Pre-Intermediate): در این سطح، فرد قادر است برای بیان نظرات و ایده‌های خود از جملات پیچیده‌تر استفاده کند و می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد. همچنین، زبان آموز می‌تواند به صورت مستقل از منابع آموزشی و مطالعاتی استفاده کند.
  • سطح متوسطه (Intermediate) و فوق متوسطه(Upper-Intermediate): در این سطح، فرد قادر است به صورت مسلط‌تر به سؤالات پاسخ دهد و در موقعیت‌های تجاری و رسمی نیز از زبان انگلیسی استفاده کند. همچنین، قادر است به صورت مستقل از منابع آموزشی استفاده کند و درک خوبی از گرامر و واژگان دارد.
  • سطح پیشرفته (Advanced): در این سطح، فرد قادر است به صورت پیشرفته‌تر به سؤالات پاسخ دهد و می‌تواند در موقعیت‌های گوناگون به صورت طبیعی و روان از زبان انگلیسی استفاده کند. علاوه بر این، فرد می‌تواند به صورت مستقل از منابع آموزشی و مطالعاتی استفاده کند و درک بسیار خوبی از گرامر و واژگان دارد.

سطح های زبان انگلیسی به ترتیب

استانداردهای زبانی برای سطح بندی

واژه CEFRمخفف عبارت Common European Framework of Reference for Languages است که به فارسی به معنی چارچوب مشترک اروپایی برای سطوح زبان است . این استاندارد برای سطح بندی زبان انگلیسی و سایر زبان‌های اروپایی تهیه شده است و شامل ۶ سطح از A1 تا C2 است. هر سطح شامل مهارت‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن است و به مهارت‌های زبانی خاصی اشاره دارد که فرد در آن سطح باید آن‌ها را داشته باشد. استفاده از این استاندارد در آموزش زبان به شما کمک می‌کند تا به صورت دقیق‌تری پیشرفت خود را اندازه‌گیری کنید و برنامه‌ی مناسبی برای بهبود مهارت‌های زبانی خود تعیین کنید.

هر سطح زبان چند ترم است و چقدر طول می‌کشد؟

هر سطح زبان انگلسیی در آموزشگاه‌ها تقریبا در 4 الی 6 ترم تدریس می‌شود و هر ترم شامل15 الی 20 جلسه است. سطوح CEFR به شش سطح تقسیم می‌شوند که هر سطح شامل مهارت‌های زبانی خاصی است. پس برای هر سطح، بازه زمانی 6 ماهه را باید برای خود در نظر گرفت. حال اگر به صورت کلی بخواهیم بگوییم، یادگیری زبان از سطح پایه تا پیشرفته در آموزشگاه‌ها در بازه زمانی بین یک سال تا سه سال طول می‌کشد، به طور کلی یادگیری زبان انگلیسی در 6 ماه به صورت فشرده هم امکان پذیر خواهد بود به شرط آن که به صورت مداوم تمرین کنید.

در ادامه توضیحاتی درباره‌ی هر سطح آورده شده است:

  • سطح A1 زبان انگلیسی
    در این سطح، زبان آموز توانایی صحبت کردن در موقعیت‌های ساده و روزمره را دارد و می‌تواند اطلاعات پایه‌ای در مورد خود، خانواده، محیط زیست و مسائل روزمره بیان کند. همچنین می‌تواند جملات ساده را بخواند و بنویسد.
  • سطح A2 زبان انگلیسی
    در این سطح، زبان آموز توانایی بیان نظرات خود در مورد موضوعات ساده را دارد و می‌تواند در موقعیت‌های روزمره و سفر به خارج از کشور از زبان انگلیسی استفاده کند. همچنین می‌تواند متن‌های ساده را بخواند و بنویسد.
  • سطح B1 زبان انگلیسی
    در این سطح، زبان آموز توانایی ارتباط در موقعیت‌های مختلف را دارد و می‌تواند در مورد موضوعات مختلف از جمله خبر، فرهنگ و سیاست صحبت کند. همچنین می‌تواند متن‌های مختلف را بخواند و بنویسد.

استانداردهای زبانی برای سطح بندی

  • سطح B2 زبان انگلیسی
    در این سطح، زبان آموز توانایی بیان نظرات خود را در مورد موضوعات پیچیده‌تر دارد و می‌تواند در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی از زبان انگلیسی استفاده کند. همچنین می‌تواند به متون پیچیده‌تری نظیر رمان‌ها و مقالات علمی توجه کند.
  • سطح C1 زبان انگلیسی
    در این سطح، فرد توانایی بیان نظرات خود را در مورد موضوعات پیچیده‌تر و انجام گفتگوهای پیچیده را دارد. همچنین، فرد می‌تواند به متن‌های پیچیده‌تری نظیر رمان‌ها و مقالات علمی توجه کند.
  • سطح C2 زبان انگلیسی
    در این سطح، زبان آموز توانایی بیان نظرات خود را در مورد موضوعات پیچیده و انجام گفتگوهای پیچیده همانند یک native speaker دارد. همچنین می‌تواند متن‌های پیچیده‌تری نظیر رمان‌ها و کتاب‌های علمی را مطالعه کند.

درجه بندی مدارک زبان انگلیسی

گرفتن مدرک معتبر یکی از مهمترین دغدغه‌های دانشجویان زبان است . اگرچه زبان یک مهارت است و عملا مدرک نقش چندانی را در حیطه تسلط به آن بازی نمی‌کند، داشتن مدرک زبان از جنبه‌های مختلفی نظیر پیشرفت شغلی و یا مهاجرت برای افراد اهمیت دارد.

از جمله معتبرترین مدارک معتبر بین‌المللی زبان انگلیسی می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. آزمون آیلتس (IELTS)
    آزمون آیلتس برای ارزیابی مهارت‌های زبانی دانشجویان در چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن استفاده می‌شود. این آزمون در بیش از 140 کشور جهان قابل دسترسی است و توسط دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و سازمان‌های دولتی به عنوان یک معیار قبولی در دوره‌های تحصیلی و شغلی استفاده می‌شود.
  2. آزمون تافل (TOEFL)
    آزمون تافل نیز برای ارزیابی مهارت‌های زبانی دانشجویان در چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن استفاده می‌شود. این آزمون توسط بسیاری از دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و سازمان‌های دولتی به عنوان یک معیار قبولی در دوره‌های تحصیلی و شغلی پذیرفته می‌شود.
  3. آزمون زبان انگلیسی دولینگو (Duolingo English Test)
    آزمون Duolingo یک آزمون آنلاین است که برای سنجش مهارت زبان انگلیسی افرادی که زبان مادری آن‌ها انگلیسی نیست، طراحی شده است. این آزمون، چهار مهارت زبان انگلیسی یعنی صحبت کردن (speaking)، گوش کردن (listening)، خواندن (reading) و نوشتن (writing) را ارزیابی می‌کند.
  4. پیرسون تست زبان انگلیسی (PTE)
    آزمون پیرسون تست زبان انگلیسی نیز برای ارزیابی مهارت‌های زبانی دانشجویان در چهار مهارت شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن به کار می‌رود. این آزمون توسط دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و سازمان‌های دولتی به عنوان یک معیار قبولی در دوره‌های تحصیلی و شغلی استفاده می‌شود.

بهترین روش یادگیری زبان بدون شرکت در کلاس

با شرکت در این آزمون‌های بین‌المللی زبان می‌توان مدرک زبان برای استخدام را به دست آورد و خیال خود را از بابت تایید دانش زبان انگلیسی راحت کرد.

بهترین روش یادگیری زبان بدون شرکت در کلاس

همانطور که گفته شد موسسات مختلف با ارائه الگوهای آموزشی مختلف یادگیری زبان را در بازه زمانی مشخصی برای افراد ممکن می‌کنند، اما روش سریعتر اینکار مطالعه در منزل آن هم با سرعت کار و پیشرفت دلخواه خود است که برای آن نیاز به یک منبع آموزشی مناسب دارید، آن هم پکیج آموزش زبان انگلیسی CTM موسسه سفیر گفتمان!
موسسه سفیر گفتمان با دوره خودآموز زبان انگلیسی CTM، یادگیری زبان انگلیسی را برای تمامی زبان آموزان ساده و راحت می‌کند. ویدئوهای آموزشی، تمرین‌های تعاملی و مجموعه‌ای از آموزش گرامر و لغت کاربردی هر سطح در این بسته‌ها قرار دارد. حضور اساتید باتجربه موسسه سفیر، برنامه ریزی آموزشی دقیق و پشتیبانی آموزشی منظم و ارائه مدرک از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره خودآموز است. برای تهیه این این دوره خودآموز کافیست به سایت study.safirmall.com مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 02174056000 تماس بگیرید تا کارشناسان آموزش سفیرمال با ارائه مشاوره آموزشی رایگان، شما در مسیر یادگیری زبان و رساندن شما به اهداف زبانیتان یاری کنند.

درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.