مهمترین رازهای یادگیری زبان انگلیسی

رازهای موثر یادگیری زبان انگلیسی: از مبتدی تا حرفه‌ای

فهرست مطالب

یادگیری زبان انگلیسی یک مسیر زیبا و در عین حال برای بعضی از افراد چالش برانگیز است، در این مقاله قصد داریم برترین رازهای یادگیری زبان انگلیسی را با شما در میان بگذاریم تا فرآیند یادگیری بهتر و موثرتری داشته باشد. راز اصلی تقویت زبان انگلیسی، همانند اکثر فعالیت‌های یادگیری، پیوسته و همگام بودن با فرآیند است. این به معنای تعهد به تمرین منظم، تکرار، و تلاش بدون وقفه در طول زمان است.

راز‌های یادگیری آسان زبان

برای یادگیری زبان بهتر، انگیزه و اهداف مشخص داشته و برنامه مطالعه‌ای را ترتیب دهید. از روش‌های متنوعی مانند مکالمه، خواندن و گوش دادن به زبان استفاده کنید. گرامر را فراموش نکنید، اما به مرور بهبود پیدا می‌کند. همچنین، متنوعیت و تمرین روزانه اهمیت دارند. تماشای فیلم‌ها و پادکست‌ها و اشتباهات را به عنوان بخشی از یادگیری بپذیرید.

حال بیایید با هم رازهای یادگیری زبان انگلیسی را مرور کنیم:

برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید:
یادگیری زبان نیازمند برنامه‌ریزی و ساختار است. به صورت روزانه زمانی را برای مطالعه، خواندن، گوش دادن و مکالمه اختصاص دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا بیشتر و بهتر در راه یادگیری زبان قدم بردارید.
از منابع متنوع یادگیری زبان استفاده کنید:
از منابع مختلف و مناسب سطحتان برای یادگیری استفاده کنید، از جمله کتب، پکیج آموزش زبان، ویدیوها، پادکست‌ها، فیلم‌ها و مقالات. این تنوع باعث می‌شود تا از روش‌های مختلف زبان آموزی بهره ببرید و علاقه‌تان را حفظ کنید.
• روی تقویت و ارتقاء همه مهارت‌هایتان تمرکز کنید:
زبان انگلیسی شامل چهار مهارت اصلی است: خواندن، نوشتن، شنیداری و مکالمه. تمرکز همزمان بر همه‌ی این مهارت‌ها به شما کمک می‌کند که تسلط کامل‌تری بر زبان انگلیسی پیدا کنید.

راز اصلی تقویت زبان انگلیسی
به صورت فعالانه به فایل‌های صوتی به زبان انگلیسی گوش دهید:
به موزیک، پادکست‌ها، خبرها و فایل‌های صوتی گوش کنید. این روش به بهبود مهارت شنیداری و تلفظ کمک می‌کند و اعتماد به نفس شما را برای صحبت کردن بیشتر خواهد کرد.

• پیشرفت در زبان انگلیسی تدریجی است!
انتظار نداشته باشید که مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی کوتاه باشد،پیشرفت در یادگیری زبان ممکن است تدریجی باشد و بسته به تلاش و وقتی که می‌گذارید، متفاوت باشد. یادگیری زبان انگلیسی فرآیندی است که نیازمند صبر، تلاش مستمر و پیوسته و تمرکز است. به یاد داشته باشید که هر تلاش کوچکی که در این راستا بکنید، به پیشرفت شما کمک می‌کند.
• تا می‌توانید متن‌های به زبان اصلی بخوانید:
از کتاب‌ها، مقالات، داستان‌ها و وب‌سایت‌ها به انگلیسی بخوانید. این کمک می‌کند دایره واژگان شما افزایش پیدا کند و با ساختارهای گرامری آشنا شوید.
از جمله بهترین کتاب‌هایی که می‌توانیم برای تقویت مهارت ریدینگ استفاده کنیم کتاب سلکت ریدینگ Select Readings است. سری کتاب‌های Select Readings در چهار سطح با هدف تقویت مهارت خواندن و درک مطلب زبان آموزان تالیف شده‌اند. در این مجموعه از متن‌های جالب و واقعی (authentic) با ژانرهای مختلف شامل مقالات روزنامه و مجلات، وبلاگهای شخصی، کتابهای درسی و غیره برای آموزش تکنیکهای لازم برای افزایش درک مطلب استفاده شده است.
• لغات، اصطلاحات و واژگان را به زبان انگلیسی یاد بگیرید:
به جای حفظ کردن واژگان به صورت عبارات جداگانه، آن‌ها را در Context یا بستر مناسب و معنی‌دار یاد بگیرید. همچنین از کاربرد عبارات و واژگان یادگرفته شده در مکالمات و نوشتارهای خود استفاده کنید.
برای ارتقا دایره لغات و واژگان به شما توصیه می‌کنیم تا از کتاب‌های Oxford Word Skills استفاده نمایید.
مجموعه کتاب‌های آکسفورد ورد اسکیلز، با هدف تقویت دایره واژگان و بهبود مهارت فراگیری لغات در سه سطح طراحی شده است. با ارائه لغات و اصطلاحات کاربردی و معانی به صورت کوتاه و روشن، این کتاب به تقویت اعتماد بنفس دانشجویان در به کارگیری لغات جدید در مکالمات خود کمک می‌کند. کتاب مقدماتی شامل 100 درس، با آموزش بیش از 2400 لغت و عبارت کاربردی در زمینه موضوعات رایج، تعاملات اجتماعی و دستور زبان واژگان است.
• با کسانی که زبان مادری‌شان انگلیسی است، صحبت کنید:
تلاش برای صحبت کردن به زبان جدید، یکی از بهترین روش‌های تقویت زبان انگلیسی است. با دوستان یا هم‌زبانانتان مکالمه کنید یا به گروه‌های آموزشی ملحق شوید. اما از صحبت کردن به زبان جدید غافل نشوید.
• تمرین و تکرار مداوم را فراموش نکنید:
همانطور که می‌گویند “تکرار مادر یادگیری است”. مهم نیست یادگیری یک زبان جدید چقدر سخت باشد، تمرین مکرر به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را بهبود بخشید.

رازهای موثر یادگیری زبان انگلیسی: از مبتدی تا حرفه‌ای
• خلاقیت و انگیزه را چاشنی یادگیری خود کنید:
از روش‌های خلاقانه مثل ساخت داستان‌ها یا مکالمه با خودتان استفاده کنید، سعی کنید لغات و اصطلاحاتی که یاد گرفته‌اید را با کمک روش‌های متفاوت و خلاقانه در جملات به کار ببرید. برای اینکه در مسیر زیبای یادگیری فعال بمانید، انگیزه خود را بالا ببرید.
• در مورد فرهنگ انگلیسی زبان‌ها مطالعه کنید:
با فرهنگ، تاریخچه و رویدادهای مرتبط با زبان انگلیسی آشنا شوید. این به درک بهتر از زبان و تفاوت‌های فرهنگی کمک می‌کند.
• اشتباهات خود را بپذیرید:
اشتباهات جزئی از فرآیند یادگیری هستند. آن‌ها را به عنوان فرصتی برای پیشرفت و یادگیری ببینید، هر چه بیشتر حرف بزنید، اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد و در نهایت شما با کمک اشتباهاتتان و یادگرفتن از آنها، پیشرفت خواهید کرد.
یکی از بهترین منابعی که می‌تواند به شما کمک کند تا با شتباهات رایج در زبان انگلیسی آشنا شوید کتاب کامن میستیک Common Mistakes in English است. کتاب اشتباهات رایج در انگلیسی یا Common Mistakes in English بیش از 550 اشتباه متدوال (به عنوان مثال کلماتی که به اشتباه به جای هم استفاده می‌شوند، استفاده غلط از حروف اضافه و …) را جمع‌آوری کرده و شکل صحیح جمله و توضیحات مربوط به آن را در اختیار زبان‌آموزان قرار می‌دهد تا از تکرار اشتباه در موقعیت‌های مشابه جلوگیری شود، همچنین در مقاله‌ای اشتباهات رایج گرامری را به صورت جزئی توضیح داده‌ایم تا بتوانید از ابتدا جلوی این موارد را بگیرید.

توصیه هایی برای یادگیری زابن جدید:

اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را آسان یاد بگیرید به شما توصیه می‌کنیم علاوه بر رازهای یادگیری زبان این توصیه‌ها را نیز آویزه گوشتان کنید:
• برای خودتان هدف‌های واقعی و قابل دستیابی تعیین کنید:
ابتدا هدف‌های خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید مهارت شنیداری‌تان را تقویت کنید؟ قصد دارید تا بهتر و روان‌تر صحبت کنید؟ هدفتان از یادگیری زبان بهبود مهارت نوشتاری است؟ تعیین هدف‌های واقعی و متناسب با سطح خود کمک می‌کند تا تمرکز خود را حفظ کنید.
• عبارات و اصطلاحاتی که یاد گرفته‌اید را در زندگی روزمره به کار ببرید:
تلاش کنید عبارات و واژگان یادگرفته شده را در مکالمات و نوشتارهای خود استفاده کنید تا در محیط‌های واقعی تثبیت شوند.
• بروز باشید و از تکنولوژی بهره بگیرید:
اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های آموزشی انگلیسی می‌توانند به شما در یادگیری کمک کنند. حتما از آنها استفاده کنید تا زمانی که در مترو یا اتوبوس و تاکسی هستید و یا در ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی هر روزه به سمت محل کار یا منزل قراردارید، زبان انگلیسی را مرور کنید و پیشرفت کنید.
به یاد داشته باشید که یادگیری زبان یک سفر است. از این سفر لذت ببرید. اشتباه کردن طبیعی است و هر اشتباه به فرصتی برای یادگیری تبدیل می‌شود. از اشتباه کردن نترسید تا در یادگیری زبان جدید موفق باشید.

درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.