بهترین روش یادگیری گرامر انگلیسی (ارائه 5 روش و تکنیک‌های موثر)

بهترین روش یادگیری گرامر انگلیسی (ارائه 5 روش و تکنیک‌های موثر)

فهرست مطالب

گرامر انگلیسی برای خیلی از زبان‌آموزها مثل یک کابوس وحشتناک است! قوانین پیچیده، اصطلاحات عجیب‌وغریب و تست‌های طاقت‌فرسا! همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا یادگیری قواعد زبانی را به یک چالش تمام‌عیار تبدیل کنند؛ اما گفتن ندارد که گرامر، شبیه ستون فقرات انگلیسی است و بدون آن نمی‌توانید منظور خودتان را درست برسانید یا از ظرافت‌های زبان استفاده کنید. برای همین است که در این مطلب به سراغ بهترین روش یادگیری گرامر انگلیسی رفته‌ایم تا به کمک راهکارهای عملی و تکنیک‌های اصولی از رازهای یادگیری سریع قواعد این زبان بین‌المللی سردربیاورید.

اهمیت یادگیری گرامر انگلیسی

همین حالا که شما درحال خواندن این متن هستید، بیشتر از ۱.۵ میلیارد نفر در سراسر این سیاره، به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و تمام‌وکمال به قواعد آن آگاه هستند؛ پس تسلط کامل بر گرامر این زبان، اهمیتی به وسعت جهان دارد و با یادگیری آن نه‌تنها می‌توانید روان صحبت کنید، بلکه از چنین مزایای درخشانی در زندگی روزمره و شغل خودتان بهره‌مند می‌شوید:

  • ارتباط موثر: دانستن بهترین روش یادگیری آموزش گرامر انگلیسی، شما را به جایی می‌رساند که بتوانید با هر انگلیسی‌زبانی در سراسر جهان به‌طور رسا و واضح و بدون هیچ سوء‌تفاهمی ارتباط برقرار کنید و منظورتان را به‌درستی به آن‌ها برسانید. فکر می‌کنید از دل چنین ارتباطات جهانی مهمی، چه فرصت‌های شگفت‌انگیزی در انتظار شما خواهد بود؟
  • درک عمیق متون: با دانش گرامری قوی، می‌توانید متون انگلیسی مثل کتاب‌ها، مقالات، اخبار و وب‌سایت‌ها را به‌راحتی درک کنید؛ بدون اینکه نیاز به یک مترجم آنلاین دست‌وپاشکسته داشته باشید و زمان ارزشمندتان را پای ترجمه‌های پرخطای آن بگذارید.
  • موفقیت در آزمون‌های جهانی: نمره‌ی قابل‌قبول در آزمون‌های بین‌المللی مثل آیتلس و تافل، بدون تسلط بر گرامر انگلیسی تقریباً غیرممکن است.
  • فرصت‌های شغلی جدید: راستش را بخواهید زبان دنیای تجارت و علم، انگلیسی است. دانستن جزئیات قواعد این زبان به شما کمک می‌کند که رزومه‌ی خود را به تخصصی‌ترین شکل ممکن، در بازار کار ارتقاء بدهید و با ارائه توانمندی‌هایتان به زبان جهانی، فرصت‌های شغلی بهتری در شرکت‌های خارجی به دست بیاورید. حتی ممکن است قفل سفرهای علمی، پژوهشی و ماموریت‌های مهم کاری هم برایتان باز شود.
  • تقویت تمرکز: طبق تحقیقات، یادگیری گرامر و قواعد ساختارمند و ظریف آن، به تقویت حافظه و تمرکز و قدرت حل مسئله کمک می‌کند تا در زمینه مهارت‌های ذهنی، چند درجه قدرتمندتر شوید.
  • افزایش اعتماد به نفس: یاد گرفتن این بخش از زبان جهانی انگلیسی، اعتماد به نفس شما را در صحبت‌کردن و نوشتن به این زبان، به‌طور چشمگیری بالا می‌برد و کمکتان می‌کند تا بدون ترس‌ولرز و تردید با انگلیسی‌زبان‌ها تعامل کنید.
  • لذت‌بردن از فیلم و سریال و موسیقی: یک دانش گرامری قوی می‌تواند باعث شود که ساختار همه‌ی جملات، اصطلاحات و اشعار و ترانه‌ها را بفهمید و بدون کمترین مشکلی، از همه تولیدات هنری مقل فیلم، سریال و موسیقی به‌طور کامل لذت ببرید.

تاثیر گرامر بر مهارت‌های زبانی

گرامر چیست؟ ساختار و چارچوب زبان! همان قوانینی که باعث می‌شوند بتوانید کلمات درست را انتخاب کنید و آن‌ها را برای ساختن یک جمله یا عبارت معنادار، کنار هم قرار بدهید. طبیعی است که بدون این دستور زبان، تمام حرف‌ها به مجموعه‌ای بی‌معنی از کلمات تبدیل می‌شوند و درک کردنش محال است. این قاعده و قانون کاری می‌کند که مهارت‌های زبانی شما عمیق‌تر و گسترده‌تر شود؛ یعنی بتوانید:

  • ساختار جملات را درست بچینید تا منظورتان را بدون ابهام و هوشمندانه منتقل کنید.
  • درک درستی از معانی جملات، افعال، ضمایر و سایر اجزای گرامری داشته باشید.
  • با کلمات جدید در موقعیت‌های جدید آشنا شوید و شیوه‌ی استفاده‌ی درست از آن را یاد بگیرید.
  • با توجه به درک درست منظور نویسنده، مهارت‌های خواندن (کتاب و مقاله و وب‌سایت و…) را در خود تقویت کنید.
  • مهارت‌های مکالمه و نوشتار خود را به کمک قاعده و ساختار دستور زبان، بهبود بدهید.

روش‌های مختلف یادگیری گرامر

روش‌های مختلف یادگیری گرامر

طبق نظرسنجی‌ها، ۷۲ درصد از دانش‌آموزان و دانشجویان، گرامر انگلیسی را به‌عنوان چالش‌برانگیزترین بخش زبان معرفی کرده‌اند؛ به همین دلیل است که اکثر افراد به‌دنبال راهی برای تسلط سریع و آسان بر دستور زبان هستند و آن را شبیه به غول مرحله‌ی آخر زبان‌آموزی می‌بینند. اما در این بخش شما را با ۵ روش اصولی و تأثیرگذار یادگیری این دانش مهم آشنا می‌کنیم تا در دنیای جدیدی از آموزش گرامر قدم بگذارید:

1- از اپلیکیشن‌های یادگیری گرامر کمک بگیرید

همیشه برای درک یک مطلب مهم، نیازی به نشستن پشت میز و ورق‌زدن کتاب‌های آموزشی کسل‌کننده نیست. با ورود اپلیکیشن‌ها به دنیای آموزشی، دروازه‌ای جدید به روی یادگیری همه مطالب باز شده است که در هر زمان و مکان، امکان دسترسی به بهترین روش یادگیری گرامر انگلیسی را برایتان فراهم می‌کند.
شما می‌توانید با اپلیکیشن‌های حرفه‌ای و تخصصی مانند سوپراپ سفیرمال، با روش‌های جدید، هیجان‌انگیز و تعاملی به قاعده و قانون زبان مسلط شوید. همچنین اپ‌هایی مانند Grammarly یا Johnny Grammer Word Challenge نیز تکنیک‌های خلاقانه و سرگرم‌کننده‌ای برای آموزش دستور زبان به کاربرانشان ارائه می‌کنند. امتحان کنید!

2- تمرین هر روزه یادتان نرود

یکی از مهم‌ترین روش‌ها در یادگیری این بخش از زبان، مرور هر روزه است. مهارت خواندن (Riding)، گوش‌دادن (Listening)، حرف‌زدن (Talking) و نوشتن (Writing) شما با این تمرین مداوم، قدرت فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. درست مثل عضله‌ای که آهسته و پیوسته با تمرین روزانه قوی‌تر می‌شود.

3- فیلم و سریال انگلیسی ببینید

زمانی که فیلم و سریال تماشا می‌کنید، به ساختار جملاتی که از زبان شخصیت‌ها گفته می‌شود توجه کنید. در چه موقعیتی، چه‌جور جمله‌بندی‌هایی می‌شنوید؟ می‌توانید زیرنویس انگلیسی را فعال کنید تا چشم‌هایتان را به دیدن افعال، اصطلاحات کاربردی، زمان‌ها، ضمایر و… عادت بدهید. به کمک خوب دیدن و خوب شنیدن، می‌توانید مهارت گرامر خود را به‌طرز معجزه‌آسایی تقویت کنید.

4- ویدئوهای آموزشی را امتحان کنید

پیشنهاد دیگر این است که اگر می‌خواهید بهترین روش یادگیری گرامر انگلیسی را امتحان کنید، به‌سراغ پکیج ویدئوهای آموزشی بروید. این ویدئوها معمولاً امکان مشاهده‌ی چندباره را دارند و به شما کمک می‌کنند تا مطالب را هر چند بار که می‌خواهید مرور کنید. البته بهتر است از پکیج‌هایی استفاده کنید که از آپشن پشتیبانی هم برخوردار هستند تا بتوانید با تیم کارشناسان و اساتید آن تعامل داشته باشید، در کنار گرامر بهتر است به بهترین روش یادگیری لغات انگلیسی هم توجه داشته باشید تا هردوتا به صورت هم زمان پیش ببرید.
مجموعه ویدئوهای گرامری The Legend of 900 یکی از بهترین روش‌های یادگیری گرامر انگلیسی است. فرقی نمی‌کند که مبتدی هستید یا پیشرفته؛ این پکیج ویدئویی به شما کمک می‌کند تا علاوه بر یادگیری لغات پرکاربرد، دستور زبان را نیز در بالاترین سطح، آموزش ببینید. همه ۶ مرحله این دوره آموزشی به‌دست اساتید مجرب طراحی و تولید شده است که با تکنیک‌های جدید و سرگرم‌کننده ارائه می‌شود:

  • مرور مطالب اصلی
  • یادگیری گرامر و لغات جدید
  • دیالوگ در فضای واقعی
  • تمرین عملی
  • یادگیری همراه با بریده‌های فیلم و انیمیشن
  • تثبیت مطالب

به کمک این مراحل می‌توانید آموزش گرامر خود را به بهترین روش طی کنید. یادگیری با ویدئوهای آموزشی، تجربه‌ای عالی از یک آموزش لذت بخش و ماهرانه است که به امتحانش می‌ارزد.

5- به دنبال منابع معتبر باشید

به دنبال منابعی بگردید که بتوانند به درک عمیق و کاربردی قواعد زبانی کمک کنند و مسیر یادگیری را برایتان هموار کنند. به دنبال نام‌های خوش‌سابقه و معتبر باشید و از افراد معتمد خود بپرسید که با چه روش‌ها و کدام اساتید، بهتر آموزش دیده‌اند؟ این پاسخ‌ها را فهرست و از بین آن‌ها بهترین‌ها را انتخاب کنید.

تکنیک های موثر در یادگیری گرامر

با چند تکنیک طلایی و کارآمد می‌توانید بهترین روش یادگیری انگلیسی را عمیق‌تر آموزش ببینید:

1- حفظ‌ کردن را دور بریزید

گرامر برای حفظ‌کردن نیست! همین حالا تصمیم بگیرید که به‌جای حفظ‌کردن دستور زبان، در آن غرق شوید؛ یعنی با خواندن کتاب و مقاله، دیدن فیلم و سریال و گوش‌دادن به آهنگ‌های شفاف و خوش‌لحن، خودتان را با ساختار زبان آشنا کنید و به درک ۳۶۰ درجه از آن برسید.

2- در گرامرآموزی افراط نکنید

دستور زبان، قاعده‌ی سفت‌وسختی دارد. اگر بخواهید بدون توجه به بخش‌های دیگر انگلیسی، تنها به گرامر مشغول شوید ممکن است زود به بن‌بست برسید و خسته شوید. بهتر است ترکیبی از بخش‌های مختلف زبان را در آموزش خود وارد کنید مثلا لغات انگلیسی را هم در برنامه خود قرار دهید تا بتوانید مدت‌زمان طولانی‌تری به زبان‌آموزی مشغول شوید و از یادگیری فوت‌وفن‌های گرامر، کسل نشوید، به عنوان مثال مقاله بهترین اپلیکیشن یادگیری لغات انگلیسی هم می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

3- روی کاربرد آن تمرکز کنید

به جای اینکه همه قواعد را موبه‌مو یاد بگیرید، روی نحوه استفاده از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف تمرکز کنید: جمله بسازید، داستان بنویسید، مکالمه کنید و از هر فرصتی برای یادگیری استفاده کنید. منظور این است که ساختارهای زبانی را در دنیای واقعی وارد کنید و فقط آن را در حد آموزش تئوری نگه ندارید.

4- از منابع مختلف استفاده کنید

روی یک منبع تمرکز نکنید و از لیست بهترین روش یادگیری گرامر انگلیسی چند مورد را انتخاب کنید. علاوه بر کتاب‌ها و دوره‌های متنی از وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها، دوره‌های آنلاین، فیلم‌های آموزشی و پادکست‌ها کمک بگیرید.

جمع‌بندی
این مطلب، قدم اول است! به کمک این مقاله می‌توانید با بهترین روش‌ها و تکنیک‌های یادگیری دستور زبان آشنا شوید. همچنین با بررسی نکات مربوط به آموزش گرامر این امکان را پیدا می‌کنید که با سرعت بیشتری به ساختار زبان انگلیسی مسلط شوید و با اعتماد به نفس کامل به انگلیسی صحبت کنید، بخوانید و بنویسید.


درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

۲ دیدگاه دربارهٔ «بهترین روش یادگیری گرامر انگلیسی (ارائه 5 روش و تکنیک‌های موثر)»

  1. سلام من هر چی گرامر میخونم یاد نمیگیرممم میشه لطفا بهترین روش یادگیری گرامر انگلیسی رو بهم بگید ؟؟
    واقعا خسته شدم ……

    1. پشتیبانی سفیرمال

      همراه عزیز سفیرمال سلام. یادگیری گرامر انگلیسی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما با روش‌های صحیح و منابع مناسب می‌توانید به موفقیت برسید.
      یکی از بهترین منابعی که می‌تواند به شما کمک کند، محصول ویدیو آموزش گرامر انگلیسی The Legend of 900 است. این دوره شامل ویدیوهای آموزشی با توضیحات ساده و مثال‌های کاربردی است که به شما کمک می‌کند گرامر را به شکلی جذاب و موثر بیاموزید. هر ویدیو با دقت طراحی شده تا شما را از سطح مبتدی به سطح پیشرفته برساند و مفاهیم گرامری را به صورت کاملاً قابل فهم توضیح دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.