بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان

بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان (سطح مبتدی تا پیشرفته)

فهرست مطالب

شما در اوقات فراغتتان چه کار می‌کنید؟! بسیاری از افراد کتاب می‌خوانند. بسیاری فیلم می‌بینند و البته عده‌ی زیادی هم آهنگ گوش می‌دهند. موسیقی زبانی جهانی‌ست که در هر حالت، هر زمان هر مکانی طرفدار دارد. هر روز که به سر کار می‌روید، از مدرسه و دانشگاه برمی‌گردید، اتاق و خانه‌تان را تمیز می‌کنید و…، در همه‌ی این حالات می‌توانید به آهنگ مورد علاقه‌تان گوش دهید. نظرتان چیست که همراه با شنیدن آهنگ، زبان انگلیسی خود را هم تقویت کنید. گوش دادن به موسیقی برای یادگیری زبان انگلیسی یکی از روش‌های مرسومی‌ست که می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای بر مهارت شنیداری شما بگذارد. در ادامه‌ی این مطلب بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای تقویت زبان را به شما معرفی خواهیم کرد.

لیست آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان

گوش دادن به آهنگ انگلیسی به‌تنهایی نمی‌تواند شما را بر مهارت‌های زبانی مسلط کند؛ اما یکی از روش‌هایی‌ست که اگر در کنار منابع مختلف آموزشی استفاده شود، تأثیر خارق‌العاده‌ای بر مهارت شنیداری خواهد گذاشت. نه تنها مهارت شنیداری، بلکه تقویت تلفظ هم از دیگر مزایای این ابزار کمکی‌ست. هنگامی که از تلفظ صحبت می‌کنیم، منظورمان طرز صحیح اداکردن صداها، حروف و کلمات است.

حتماً شما هم به‌عنوان یک زبان‌آموز آرزوی لهجه‌ی نیتیو را در سر می‌پرورانید. دلتان می‌خواهد هرکجا که شروع به صحبت‌کردن می‌کنید، همه بابت لهجه‌ی خوبتان تحسینتان کنند و شما به این دلیل اعتماد به‌نفس بیشتری برای صحبت کردن و برقراری ارتباط داشته باشید. آهنگ‌های انگلیسی همان ابزاری هستند که شما را در رسیدن به این هدف همراهی می‌کنند. علاوه بر تمام این موارد، نقش موسیقی برای یادگیری زبان انگلیسی در گسترش دایره‌ی لغات و اصطلاحات نیز پررنگ است. همچنین، برای موفقیت در مصاحبه‌های شغلی، تسلط بر لغات انگلیسی مصاحبه شغلی می‌تواند شما را یک گام جلوتر از دیگران قرار دهد.

سعی کنید هر روز چند دقیقه به آهنگ‌های مورد علاقه‌تان گوش دهید. نظم و استمرار را فراموش نکنید و گوش‌کردن موسیقی به زبان انگلیسی را به یک عادت روزانه برای خودتان تبدیل کنید. پس از شنیدن، از تکنیک سایه استفاده کنید؛ یعنی هرچه می‌شنوید را تکرار کنید. برای این تمرین بهتر است که در ابتدا یک بار آهنگ را بشنوید و جمله به جمله تکرار کنید؛ سپس هم‌زمان با گوش دادن، متن آن ‌را هم نگاه کنید. این کار به یادگیری بهتر و مؤثرتر شما کمک می‌کند.

کلمات و اصطلاحات جدیدی که یاد می‌گیرید را یادداشت کنید. از مطالب جدید، در قالب لیست کلمات یا فلش‌کارت‌ها، یادداشت‌هایی تهیه کنید. این کلمات و اصطلاحات شما را با زبان طبیعی و استفاده از آن در زندگی واقعی و روزمره آشنا می‌کنند و باعث می‌شوند که مانند یک انگلیسی‌زبان صحبت کنید. همچنین، فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی بسیار چشمگیر است، زیرا کودکان در این سن به‌راحتی می‌توانند با کلمات و اصطلاحات جدید ارتباط برقرار کنند و این مهارت‌ها در صحبت‌کردن و نوشتن آن‌ها نیز تأثیر مثبتی خواهد داشت.

  • آهنگ انگلیسی Wake me up از Avicii

اگر به‌دنبال یک آهنگ انگلیسی برای تقویت سطح عمومی زبان هستید، پیشنهاد ما این است که با Wake me up شروع کنید. تکرار مداوم کلمات و جملات در این آهنگ فرصتی را به‌وجودمی‌آورد که به سادگی از تکنیک سایه استفاده کنید و هرچه می‌شنوید را تکرار کنید. درمجموع هم سطح این آهنگ متناسب با زبان‌آموزان مقدماتی‌ست؛ زیرا کلمات آن بسیار آسان هستند.

  • آهنگ انگلیسی Hello از Adele

نه‌تنها آهنگ Hello بلکه تمام آهنگ‌های ادل انتخاب خوبی برای علاقه‌مندان لهجه‌ی بریتیش است. اگر بنا به هر دلیلی، لهجه‌ی بریتیش را بر امریکن ترجیح می‌دهید، گوش دادن به صدای حیرت‌آور این خواننده علاوه بر سرگرمی، به بهبود زبانتان هم کمک می‌کند.

  • آهنگ Always on My Mind از Elvis Presley

پادشاه راک اند رول! الویس پریسلی آهنگی به نام Always on My Mind دارد که برای دو دسته از زبان‌آموزان انتخاب شایسته‌ای‌ست: دسته‌ی اول آن‌هایی که به دنبال یادگیری اصطلاحات هستند و دسته‌ی دوم آن‌هایی که هنوز در به‌کاربردن زمان گذشته و حال مشکل دارند. این آهنگ پر از جملاتی در زمان‌های مختلف است که تفاوت و کاربرد این زمان‌ها را به نمایش می‌گذارد.

  • آهنگ Live Forever از Oasis

شاید شما هم هدفتان از موسیقی برای یادگیری زبان انگلیسی تقویت اصطلاحات عامیانه‌ای‌ست که در زندگی و محاوره‌ی روزمره استفاده می‌شوند. اگر چنین است، Live Forever را بشنوید! آهنگی با افعال پرکاربرد و البته تلفظ‌های عامیانه.

  • آهنگ Shallow از Lady Gaga

یکی از ترس‌های زبان‌آموزان این است که آنچه می‌شنوند را متوجه نشوند! حقیقتاً ترس به‌جایی‌ست! با گوش دادن به آهنگ Shallow بر این ترس غلبه کنید! سرعت آهسته‌ی این آهنگ باعث می‌شود که آنچه می‌شنوید برایتان قابل فهم باشد.

  • آهنگ Someone you loved از Lewis Capaldi

Someone you loved هم جزء آن آهنگ‌هایی‌ست که پر از اصطلاحات مختلف است. البته این آهنگ متناسب با سطح میانی‌ست و به زبان‌آموزان مقدماتی توصیه نمی‌شود.

باتوجه به اهمیت تناسب آهنگ با سطح زبان‌آموزان در ادامه‌ی این مطلب تعدادی آهنگ انگلیسی برای تقویت زبان را به تفکیک سطح معرفی خواهیم کرد. فراموش نکنید که اگر آهنگ و موسیقی مدنظرتان در سطح زبانتان نباشد، کمکی به پیشرفت و بهبود مهارت‌هایتان نمی‌کند. حتی ممکن است ناامید شوید و از زبان خواندن پشیمان!

بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای سطح مبتدی

بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای سطح مبتدی

 

  • آهنگ Ilomilo از بیلی آیلیش
  • آهنگ Wish I Was Your Lover از انریکه ایگلسیاس
  • آهنگ Let It Be Me از جنیفر لوپز
  • آهنگ Talk از خالید
  • آهنگ Bad habits از اد شیرن
  • آهنگ We were happy از تیلور سویفت
  • آهنگ Burden از هارلی پو
  • آهنگ A Million On My Soul از الکسیان
  • آهنگ Hurts Like Hell از فلوری
  • آهنگ Used To Love از مارتین گریکس

بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای سطح متوسط

 

  • آهنگ Battle Symphony از لینکین پارک
  • آهنگ Hands To Myself از سلنا گومز
  • آهنگ Wide Awake کیتی پری
  • آهنگ Souvenir از سلنا گومز
  • آهنگ Roar از کیتی پری
  • آهنگ Alone از آلن والکر
  • آهنگ Camila cabello and Shawn Mendes

بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای سطح پیشرفته

بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای سطح پیشرفته

 

  • آهنگ Those Kinda Nights از امینم
  • آهنگ Trampoline از شید
  • آهنگ Midinight sky از مایلی سایرس
  • آهنگ Wow از پست مالون
  • آهنگ All the Way Up از فات جو

جمع‌بندی

موسیقی برای یادگیری زبان انگلیسی یک ابزار کاربردی‌ست. ابزاری که به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم به بسیاری از مهارت‌های زبانی از جمله شنیدن، تلفظ، لهجه، صحبت‌کردن و… کمک می‌کند. البته مانند استفاده از تمام منابع آموزشی، انتخاب آهنگ متناسب با سطح زبانی شما بسیار مهم است. علاوه بر این، عضویت در یک کانال یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی نیز می‌تواند یک روش مؤثر برای بهبود مهارت‌های زبانی باشد. در این مطلب بهترین آهنگ‌ها را برای تقویت سطوح زبانی مختلف معرفی کرده‌ایم. وقت آن رسیده است که از اوقات فراغتتان به بهترین نحو استفاده کنید و زبان انگلیسی را تقویت کنید.

درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

۷ دیدگاه دربارهٔ «بهترین آهنگ‌های انگلیسی برای یادگیری زبان (سطح مبتدی تا پیشرفته)»

    1. پشیبانی آموزشی

      همراه عزیز سفیرمال سلام. بله، موسیقی یکی از روش‌های جذاب و مؤثر برای یادگیری زبان انگلیسی است. اگر در ابتدا متوجه نمی‌شوید، توصیه می‌کنیم از آهنگ‌های ساده‌تر شروع کنید. همچنین می‌توانید متن آهنگ‌ها را همزمان با گوش دادن بخوانید و لغات جدید را یادداشت کنید. گوش دادن مکرر به آهنگ‌ها و تمرکز روی تلفظ و معنی کلمات به مرور درک شما را بهتر می‌کند.

    2. سلام عزیزم،
      اول از هر چیزی آهنگ های مناسب با سطح زبانتو پیدا کن!
      از آهنگ های آروم با متن های ساده شروع کن، اول سعی کن با گوش دادن متن پیدا کنی، بعدش تو گوگل سرچ کن و جاهایی که اشتباه متوجه شدی رو اصلاح کن و دوباره گوش بده و مطمئن شو که درست اون کلمه هارو بشنوی تو سطوح اولیه اصلا درگیر معنا نشو فقط رو تقویت مهارت شنیداری تمرکز کن. همین که حس وحال کلی آهنگ رو متوجه بشی کافیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *