لیستی کامل از نکات کل گرامر زبان انگلیسی + مثال

لیستی کامل از نکات کل گرامر زبان انگلیسی + مثال

فهرست مطالب

آموزش زبان خارجی مانند یک ماشین با چهار چرخ است. چرخ‌ها چهار مهارت اصلی هستند. اما کدام ماشینی را دیده‌اید که بدون بنزین حرکت کند؟! گرامر و لغت همان سوخت موردنیاز برای حرکت کردن ماشین است؛ پس یادگیری آن‌ها را جدی بگیرید و فراموش نکنید که حتی اگر 1000 لغت انگلیسی هم بلد باشید، بدون گرامر قابل استفاده نیست. اگر یادگرفتن گرامر برایتان سخت است و هرچه می‌خوانید در ذهنتان نمی‌ماند، این مقاله مخصوص شماست. با ما همراه باشید تا نکات مهم در یادگیری کل گرامر زبان انگلیسی را بدانید.

آموزش تمام قواعد زبان انگلیسی

 

  • صفات و قیدها

یکی از بخش‌های مهم قواعد زبان انگلیسی که گاهی زبان‌آموزان به‌خصوص مبتدیان در آن دچار مشکل می‌شوند، مبحث صفت و قید است. اگر زبان‌آموز سطح مقدماتی هستید، در درجه‌ی اول سعی کنید که کاربرد این دو را بدانید. صفت‌ها برای توصیف اسم و قیدها برای توصیف افعال، صفات و قیدهای دیگر کاربرد دارند. با خواندن مثال‌های متعدد می‌توانید از کاربرد این دو بیشتر مطلع شوید.

  • صفت: He’s a slow driver
  • قید: He drives slowly

نکته‌ی مهم دیگر جایگاه صفت و قید است. صفات در زبان انگلیسی، برخلاف فارسی، قبل از اسم و قید‌ها معمولاً بعد از فعل می‌آیند. تفاوت ترتیب اجزاء جمله در زبان‌های فارسی و انگلیسی چیزی‌ست که می‌تواند شما را سردر‌گم کند.

  • کلمات هم‌آوا

مسئله‌ی دیگری که یادگیری تمام قواعد زبان انگلیسی را به کاری دشوار تبدیل می‌کند، کلمات هم‌آواست! یعنی چه؟! هم‌آواها کلماتی هستند که از نظر املاء و معنی و کاربرد متفاوت، اما از نظر تلفظ مثل هم یا بسیار شبیه به هم هستند. این شباهت زیاد سبب می‌شود که آن‌ها را به‌جای یکدیگر به کار ببرید و در گرامر جمله نیز ایراداتی ایجاد شود! کلمات there، their، they’re به معنای آنجا، مال آن‌ها و آن‌ها هستند، کلمات your و you’re به معنای مال شما و شما هستید، کلمات I و eye به معنای من و چشم و… نمونه‌هایی از این لغات پردرد‌سرند.

  • انطباق فعل و فاعل

یکی از مهم‌ترین نکات در کل گرامر، انطباق فعل و فاعل است. ایرادات مربوط به این مبحث معمولاً در صحبت‌کردن زبان‌آموزان مبتدی تا میانی دیده می‌شود! پس اگر در یکی از سطوح قبل از پیشرفته هستید و هنوز گاهی S سوم شخص را فراموش می‌کنید یا به‌جای Has از Have و به‌جای Does از Do استفاده می‌کنید، دست از سرزنش خودتان بردارید و با تکرار زیاد مشکل را حل کنید.

  • حروف ربط

حروف ربط در میان تمام گرامر های زبان انگلیسی آن مبحثی‌ست که تسلط شما بر زبان را نشان می‌دهد. این گرامر برای مبتدیان اهمیتی ندارد؛ اما اگر سطح میانی و بالاتر هستید سعی کنید تا جملات کوتاهتان را به کمک این حروف تغییر دهید.

  • جمله‌سازی

جمله‌سازی را جدی بگیرید. با تمرین جمله‌‌سازی‌های متعدد از اجزاء جمله و جایگاه آن‌ها بهتر مطلع شوید. یکی از موضوعاتی که در نوشتن جمله‌ها تأثیر مثبت می‌گذارد، رعایت مسائل نگارشی‌ست. کامای انگلیسی را چقدر می‌شناسید؟

  • زمان‌های مختلف

شاید فکر کنید که در میان تمام قواعد زبان انگلیسی زمان افعال مهم‌ترین موضوع است. راستش را بخواهید، درست فکر می‌کنید؛ زیرا با این مبحث می‌توانید تسلطتتان بر زبان را به رخ بکشید! شما چه زمان‌هایی را بلدید؟ اکثر زبان‌آموزان حتی اگر زمان‌های مختلفی را هم بشناسند، هنگام صحبت‌کردن فقط از حال ساده و گذشته‌ی ساده استفاده می‌کنند. تنوع زمان نکته‌ی مهمی‌ست که سطح زبان شما را یک لول بالاتر می‌برد.

پیشرفت در گرامر زبان انگلیسی

پیشرفت در گرامر انگلیسی

پیشرفت و بهبود گرامر کل زبان انگلیسی به کمک ابزار‌های مختلف اصلا کار سختی نیست. فقط کافی‌ست تمرین کنید و ناامید نشوید.

  • کتاب‌های خودآموز

کتاب‌ها ابزاری قدیمی اما همیشه مؤثر برای یادگیری زبان و به‌ویژه گرامر هستند. البته این نکته بسیار مهم است که فقط به روخوانی قواعد اکتفا نکنید و حتماً با تمرین زیاد و به کار بردن قاعده‌های مختلف، موضوع را برای خودتان به‌اصطلاح اکتیو کنید!

  • اپلیکیشن‌ها

دنیای امروز، جهان پادشاهی تکنولوژی‌ست. تکنولوژی آموزش زبان را به کاری سرگرم‌کننده و آسان تبدیل کرده است؛ فقط کافی‌ست که گوشی تلفن همراهتان را از کیفتان خارج کنید و با چند کلیک ساده یک برنامه‌ی کاربردی را نصب کنید.

شما به کمک هدفی که دنبال می‌کنید (آموزش گرامر) می‌توانید نظرات کاربران مختلف را بخوانید و برنامه‌ای که برایتان کاربردی‌تر باشد را انتخاب کنید.

  • فیلم‌های آموزشی

یکی از روش‌های مدرنی که در یادگیری کل گرامر بسیار مؤثر است، فیلم‌های آموزشی‌ست. در ادامه یکی از بهترین مجموعه‌های ویدیویی این حوزه یعنی The Legend of 900 را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویدیوهای آموزشی 900 محصولی از مجموعه‌ی سفیر است که راهی ارزان، پرسرعت و بهینه برای یادگیری گرامر و لغات محسوب می‌شود. این محصول نوآورانه به شما کمک می‌کند تا گرامر را در کمترین زمان یادبگیرید و در حقیقت بر آن مسلط شوید. مهم‌ترین ویژگی‌های ویدیوهای آموزشی 900 عبارتند از:

  • جامع و کاربردی بودن

یادگیری و از آن مهم‌تر به کار گرفتن گرامر همیشه چالش بزرگ زبان‌آموزان است. چالشی که اگر حل نشود، زبان‌آموز در تمام مهارت‌های زبانی با مشکل روبرو خواهد شد. مجموعه‌ی 900 با روش اصولی و تمرین‌های متعدد کمک می‌کند تا از پس این چالش برآیید.

  • مناسب برای تمام سطوح زبانی

ویدئو آموزش لغت انگلیسی و گرامر 900 یک مجموعه‌ی کامل است که از صفر تا صد شما را همراهی می‌کند. اگر سطحتان مبتدی‌ست یا پیشرفته، در هر حال این ویدیوها کاربردی هستند. زبان 80 درصد ویدیوهای مبتدی فارسی‌ست و به این واسطه، یادگیری برایتان آسان می‌شود.

  • حضور اساتید مجرب و باتجربه

اساتیدی که در تهیه‌ی این مجموعه‌ی آموزشی حضور دارند، مورد تأیید مجموعه‌ی سفیر هستند و بر تمام زیر و بم‌های تمام گرامر های زبان انگلیسی مسلط‌اند.

  • روش‌های تدریس جذاب و کاربردی

روش تدرس یکی از مهم‌ترین مسائل در یک آموزش موفق و درست است. در ویدیوهای 900 استفاده از گفتگوهای دوستانه و سکانس‌های مختلف از فیلم به جذابیت آموزش می‌افزاید.

علاوه بر روش‌های بالا، داشتن نظم و تمرین مداوم، یادگیری لغات انگلیسی با فیلم و سریال برای آشنایی با نحوه‌ی استفاده از گرامرهای مختلف، کمک گرفتن از یک پارتنر زبان و… هم در تسلط بر گرامر و افزایش دایره واژگان مؤثر است.

آموزش تمام قواعد زبان انگلیسی

جمع‌بندی

یادگیری کل گرامر انگلیسی هرچند که کار سختی نیست اما به زحمت زیادی نیاز دارد. در قدم اول خوب است که مسائل گرامری مهم و اشتباهات رایج را بشناسید تا زبانتان را تقویت کنید. پس از این، نوبت به استفاده از ابزار مناسب می‌رسد. در دنیای امروز، ابزارهای مختلفی برای یادگیری وجود دارد که یکی از آسان‌ترین، به‌صرفه‌ترین و بهترین آن‌ها، ویدیوهای آموزشی‌ست. به همین منظور ما تلاش کردیم تا در این مطلب ابتدا شما را با نکات مهم در حوزه‌ی گرامر آشنا کنیم و سپس ویدیوهای 900 را معرفی کنیم. نترسید و در مسیر پیشرفت قدم بگذارید!

درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

۲ دیدگاه دربارهٔ «لیستی کامل از نکات کل گرامر زبان انگلیسی + مثال»

  1. مهشید قربانی

    اینکه تمام قواعد زبان انگلیسی رو اینجا اوردید خیلی خوبه
    فقط یه سوال داشتم شما چه دوره ایی رو معرفی میکنید برای اینکه بشه قواعد رو به خوبی یاد گرفت؟

    1. پشیبانی آموزشی

      همراه عزیز سفیرمال سلام. برای یادگیری عمیق و کامل قواعد زبان انگلیسی، محصول ویدیویی “The Legend of 900” را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دوره شامل ویدیوهای آموزشی جذاب و تعاملی است که تمام نکات کلیدی و ضروری گرامر زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد و برای هر سطحی از یادگیری مناسب است. با تماشای این ویدیوها، می‌توانید به صورت عملی و با مثال‌های کاربردی، گرامر انگلیسی را به خوبی فرا بگیرید و تسلط خود را در این زمینه افزایش دهید. برای دسترسی به این دوره، کافیست به بخش دوره‌های آموزشی سایت خودآموز سفیرمال مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۷۴۰۵۶۰۰۰ تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *