یادگیری زبان در 6 ماه

آیا یادگیری زبان انگلیسی واقعا در 6 ماه امکان پذیر است؟

فهرست مطالب

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان بستگی به چندین عامل دارد و به طور کلی نمی‌توان آن را به صورت دقیق و قطعی تعیین کرد.

برخی از عوامل تأثیرگذار بر مدت زمان یادگیری زبان عبارتند از:

  • سطح زبانی فعلی: افرادی که از پیش تجربه‌ای در زبان مورد نظر دارند، معمولاً با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کنند و زبان جدید را یاد میگیرند.
  • سایر زبان‌ها: تجربه یادگیری یک زبان خارجی دیگر بغیر از زبان انگلیسی و آشنایی با زبان‌های دیگر نیز می‌تواند روند یادگیری زبان جدید را تسهیل کند.
  • زمان و تعهد: میزان زمانی که برای یادگیری زبان اختصاص می‌دهید و تعهد شما در تمرین و پیگیری آن نقش مهمی در پیشرفت و مدت زمان یادگیری یک زبان خارجی دارد.
  • روش‌های یادگیری: استفاده از روش‌های موثر یادگیری زبان، مانند تمرین مکالمه، گوش دادن به منابع زبان اصلی، و خواندن متون مرتبط با سطح زبانی شما، می‌تواند پیشرفت شما را تسریع کند.
  • هدف‌ها: هدف‌ شما از یادگیری زبان انگلیسی نیز در مدت زمان یادگیری شما نقش دارد. اگر هدفتان یادگیری زبان به منظور مسافرت، مکالمه‌های روزمره است به زمان کمتری برای یادگیری نیاز دارید. اما اگر به قصد ادامه تحصیل یا کار مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستید، برای دستیابی به نمره مورد نظرتان به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت.

چقدر طول می کشه تا زبان یادبگیریم؟

یادگیری زبان یک فرایند پیوسته و پویاست. شما ممکن است به سرعت به سطحی برسید که برای اهداف خود کافی باشد، اما برای رسیدن به تسلط کامل و فراگیری عمیق زبان، نیاز به زمان بیشتری داشته باشید. بر اساس یک قاعده کلی برای یادگیری هر سطح زبان انگلیسی شامل A1, A2,B1,B2,C1 و C2 شما به حدودا 200 ساعت آموزش هدفمند احتیاج دارید. بنابراین اگر قصد شما رسیدن به سطح پیشرفته در زبان انگلیسی است و سطح اولیه شما مبتدی است به چیزی در حدود 800 ساعت آموزش هدفمند احتیاج خواهید داشت.
مدت زمان یادگیری زبان برای هر فرد متفاوت است و هیچ روش دقیقی برای تعیین زمان لازم وجود ندارد. بیشتر اهمیت دارد که به تعهد و تمرین روزانه بپردازید و برنامه‌ریزی مناسبی برای یادگیری زبان داشته باشید تا به هدف‌های خود نزدیک شوید.شما عزیزان می توانید با استفاده از دوره آموزش زبان انگلیسی پرسه یادگیری را برای خود آسان کرده و در زمان کوتاه بدون دغدغه به یادگیری زبان بپردازید.

مدت زمان لازم برای یادگیری زبان

حتما شما هم تبلیغات گسترده یادگیری زبان فقط در 6 ماه را شنیده‌اید اما همیشه از خود پرسیده‌اید چگونه در 6 ماه زبان یاد بگیریم؟ آیا می‌شود؟ در جواب این سوال باید بگوییم بله، یادگیری زبان انگلیسی در 6 ماه امکان‌پذیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • هدف‌های واقعی، محدود و قابل دستیابی: تعیین هدف‌های مشخص و محدود برای 6 ماه آینده، به شما در مسیر یادگیری کمک می‌کند و از احساس گیجی و ناامیدی جلوگیری می‌کند.
  • محیط یادگیری: اطراف خود را با محیط‌های انگلیسی‌زبان (مثلاً با دوستان یا همکاران انگلیسی‌زبان) همراه کنید تا با زبان در تمام جوانب زندگی‌تان در تعامل باشید.

هرچند 6 ماه مدت کوتاهی است و برای تسلط کامل و رسیدن به سطح پیشرفته ممکن است نیاز به زمان بیشتری داشته باشید، اما با تعهد و استفاده از منابع و روش‌های مناسب، می‌توانید به حدودی از زبان انگلیسی برای مکالمه، مطالعه و نوشتن استفاده‌های روزمره‌تان تسلط پیدا کنید. هدف‌های شخصی شما و نحوه تمرین و یادگیری تعیین کننده اصلی پیشرفت شما خواهند بود.

یادگیری زبان انگلیسی و گرفتن مدرک چند سال طول می کشد .

برای شرکت در آزمون‌های مختلف انگلیسی یادگیری زبان چقدر طول می‌کشد؟

زمان مورد نیاز برای آمادگی و شرکت در آزمون‌های مختلف مثل آیلتس، تافل، دولینگو، PTE و آزمونهایی از این دست به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنم:

  1.  سطح زبان عمومی: برای کسب نمره خوب و قابل قبول در آزمون‌های بین المللی سطح زبان انگلیسی شما باید حداقل B2 یا آپر اینترمدیت باشد. اگر یادگیری زبان را از سطح مبتدی شروع می‌کنید برای رسیدن به سطح Upper-intermediate به حداقل 800 ساعت آموزش هدفمند احتیاج دارید و باید دایره لغت و قواعد زبان انگلیسی خود را ارتقاء دهید. بازه زمانی حداقل 18 ماه مطالعه دقیق و عمیق برای آمادگی آزمون‌های بین المللی از سطح مبتدی مورد نیاز است.
  2. هدف آزمون: نوع آزمونی که می‌خواهید شرکت کنید مهم است. برخی آزمون‌ها به هدف‌های خاصی مثل مهاجرت، تحصیل، اشتغال و… مرتبط هستند و سطح زبان مورد نیاز برای هر آزمون و مدت زمان مورد نیاز برای آمادگی هر آزمون ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال مدت زمان آمادگی برای آزمون دولینگو در مقایسه با مدت زمان آمادگی برای آزمون تافل یا آیلتس کوتاهتر است و داوطلب در مدت زمان کمتری می‌تواند به نمره دلخواه خود در آزمون دولینگو دست یابد.
  3. هدف شخصی: اگر هدف شما اخذ نمره بالا و تسلط کامل بر زبان است، زمان بیشتری نیاز دارید تا روی مهارت‌های زبان انگلیسی خود به تفکیک و دقیق کار کنید و آنها را ارتقا دهید.
  4. شیوه‌های یادگیری: استفاده از روش‌های مناسب و موثر برای یادگیری زبان، مانند کلاس‌های زبان، خودآموزی با منابع مناسب، شرکت در کلاسهای خصوصی و… در مدت زمان و سرعت یادگیری تأثیرگذار است.

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم برای رسیدن به سطح مطلوب در زبان انگلیسی شما باید عوامل زیادی از جمله میزان تلاش و تعهد، سطح اولیه زبانی، هدف از یادگیری زبان و… را در نظر بگیرید، درست و دقیق هدف گذاری کنید و با ابزارهای دقیق، منابع مناسب و همراهی یک معلم زبده و کار کشته به سمت هدفتان حرکت کنید.

درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.