تفاوت های یادگیری زبان اول و دوم

جالب ترین تفاوت های یادگیری زبان اول و دوم

فهرست مطالب

تفاوت‌های یادگیری زبان اول و دوم چیست؟ ممکن است شما یک معلم زبان یا یک دانشجوی رشته زبان باشید که به سراغ این موضوع آمده اید و یا شاید بخواهید در آینده معلم زبان بشوید شایدهم برای کسب اطلاعات در مورد فرزند خود و یا خودتان در مورد یادگیری زبان به دنبال این مطلب آمده باشید .ما در این مقاله به سوال های شما درباره تفاوت های یادگیری زبان اول و دوم در کودکان و بزرگسالان پاسخ خواهیم داد .
یادگیری زبان دوم بویژه زبان انگلیسی همواره از دیرباز امری مهم در پیشرفت فردی و ارتقای تحصیلی و رشد شغلی افراد محسوب میشده به همین دلیل افراد همیشه به دنبال بهترین و سریع ترین روش های زبان های خارجی میگردند. اما سوال اینجاست که کدام یک از روشها مفید تر است؟
پاسخ به همه این سوالات در یک مقاله امری محال به نظر میرسد اما ما در این مطلب سعی کرده ایم هر آنچه از دل تحقیقات و کتابها و تجربیات اساتید و یادگیرندگان زبان گرداوری کردیم با شما به اشتراک بگذاریم .

نگاهی به تفاوت های یادگیری زبان اول و دوم

نگاهی به تفاوت های یادگیری زبان اول و دوم

یادگیری زبان اول و دوم به دو رویکرد متفاوت اشاره دارد. زبان اول زبانی است که فرد از کودکی با آن بزرگ شده و آن را به صورت طبیعی یاد گرفته است. در مقابل، زبان دوم زبانی است که فرد بعد از یادگیری زبان اول، زبان دیگری را به صورت آگاهانه و با تلاش یاد می‌گیرد.
یادگیری زبان دوم در بزرگسالان ممکن است با تأخیر و مشکلاتی همچون عدم قدرت یادآوری واژگان و اصول گرامری همراه باشد. اما با تلاش و تمرین، بزرگسالان قادر به یادگیری زبان دوم هستند، در صورتی که تمایل دارید آموزش قواعد انگلیسی را به خوبی مسلط شوید می‌توانید دوره آموزشی ما را مشاهده کنید و در صورت داشتن سوالی با ما تماس بگیرید.
به طور کلی، یادگیری زبان اول و دوم در کودکان و بزرگسالان دارای تفاوت‌های مهمی است. یادگیری زبان اول ساده و طبیعی است، در حالی که یادگیری زبان دوم نیاز به تلاش بیشتری دارد و ممکن است با چالش‌هایی همچون لهجه و تلفظ مواجه شود. با این حال، با تلاش و تمرین، هر فرد قادر به یادگیری زبان دوم است.
حال که با فرایند یادگیری زبان در کودکی و بزرگسالی آشنا شدیم به سراغ روشهای یادگیری زبان میرویم .امروزه روشهای بسیاری برای یادگیری زبان پیشنهاد میشود و افراد با روشهای مختلفی این کار را انجام میدهند . از شرکت در کلاسهای حضوری به صورت عمومی و خصوصی گرفته تا تهیه بسته های خود آموز یادگیری در منزل . البته امروزه به لطف مشغله های فردی و پیشرفت رسانه در دنیای امروز شمار علاقه مندادن به یادگیری زبان در منزل رو به افزایش است و البته تعداد منابع مفید برای این کار نیز روز به روز بیشتر میشود و افراد میتوانند نه تنها زبان دوم بلکه زبان سوم را نیز از این طریق بیاموزند.

آیا یادگیری زبان دوم در یادگیری زبان ها ی دیگر تاثیر دارد ؟

آیا یادگیری زبان دوم در یادگیری زبان ها ی دیگر تاثیر دارد ؟

یادگیری زبان دوم می‌تواند تأثیر بسیاری بر روی یادگیری زبان‌های دیگر داشته باشد. این پدیده به نام “تداخل زبانی” شناخته می‌شود و به تأثیرات مثبت یا منفی که یادگیری یک زبان دوم می‌تواند بر روی یادگیری زبان‌های دیگر در ذهن فرد داشته باشد، اشاره دارد. یادگیری زبان دوم، مانند انگلیسی، می‌تواند به شما در یادگیری زبان سوم و زبان‌های دیگر کمک کند به دلایل زیر:

قوانین گرامری و ساختار زبانی:

با یادگیری زبان دوم، شما با قوانین گرامری و ساختار زبانی مشابهی آشنا می‌شوید. این قوانین مشترک در زبان‌های مختلف، به شما کمک می‌کنند تا الگوها و قواعد زبانی را در زبان سوم و زبان‌های دیگر شناسایی کنید و به راحتی آنها را فرا بگیرید.

  •  واژگان مشترک: زبان‌های مختلف اغلب واژگان مشترکی دارند، به خصوص واژگانی که از ریشه‌های یونانی و لاتین تبعیت می‌کنند. با دانستن زبان دوم، می‌توانید این واژگان مشترک را شناسایی کنید و در یادگیری زبان سوم و زبان‌های دیگر از آنها بهره‌برداری کنید.
  • مهارت‌های یادگیری: با تجربه یادگیری زبان دوم، شما مهارت‌ها و روش‌های یادگیری مؤثری را کسب می‌کنید. این مهارت‌ها را می‌توانید در یادگیری زبان سوم و زبان‌های دیگر نیز به کار ببرید.
  • افزایش اعتماد به نفس: با یادگیری زبان دوم، شما اعتماد به نفس بیشتری در مورد یادگیری زبان‌ها به دست می‌آورید. این اعتماد به نفس می‌تواند در یادگیری زبان سوم و زبان‌های دیگر به شما کمک کند و از ترس و نگرانی کاسته شود.

حال ببینیم رایج ترین روشهای یادگیری زبان در سراسر جهان چیست ؟

حال ببینیم رایج ترین روشهای یادگیری زبان در سراسر جهان چیست ؟

روشهای مختلفی برای یادگیری زبان در سراسر جهان وجود دارد. این روشها ممکن است به تاکید بر مهارت‌های مختلف زبانی مانند خواندن، نوشتن، شنیداری و صحبت کردن تمرکز کنند. همچنین، نقش استفاده از تکنولوژی و روش‌های آموزشی متفاوت نیز بسیار مهم است. در زیر، به برخی از رایج‌ترین روش‌های یادگیری زبان در سراسر جهان اشاره خواهم کرد:

  • کلاس های زبان: این روش شامل حضور در کلاس های زبان است که توسط مدرسین حرفه ای ارائه می شود. در این کلاس ها، دانشجویان با استفاده از کتاب های درسی، فیلم ها، موسیقی و تمرینات شفاهی و نوشتاری به یادگیری زبان می پردازند.
  • خودآموزهای زبان: این روش شامل استفاده از برنامه های کامپیوتری و تلفن همراه برای یادگیری زبان است. این خودآموزها شامل تمرینات شفاهی و نوشتاری، بازی ها و مکالمات تعاملی هستند. دوره خودآموز زبان سفیر یکی از موثرترین و جذاب‌ترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی به صورت خودآموز است. این دوره به شیوه‌های متنوع و کاربردی آموزش زبان انگلیسی می‌پردازد و برای افرادی که می‌خواهند به تنهایی زبان انگلیسی را یاد بگیرند، یک گزینه عالی محسوب می‌شود.
  • تمرینات زبان: این روش شامل تمرینات شفاهی و نوشتاری است که به صورت فردی یا گروهی انجام می شود. این تمرینات شامل مکالمات تعاملی، خواندن و نوشتن پاسخ ها به سوالات، و تمرینات گرامری و واژگانی هستند.
  • تجربیات زبانی: این روش شامل سفر به کشورهای متحدث زبان مورد نظر است. در این روش، فرد با محیط زبانی و فرهنگی کشور مورد نظر آشنا می شود و با تعامل با بومی زبان ها، زبان خود را بهبود می بخشد.

هر کدام از این روشها به سهم خود میتوانند مفید واقع شوند مهم این است که افراد یادگیری را از سطح درست آغاز کنند تا مطالب در ابتدای کار برایشان بیش از حد سخت یا آسان نباشد و نیز در استفاده از منبع آموزشی مورد نظر استمرار کافی را به خرج دهند . هر روش یادگیری هر چقدر هم که ساده و پیش پا افتاده باشد مانند گوش دادن به پادکست میتواند در دراز مدت اثرات واقعا چشمگیری داشته باشد .پس بخاطر داشته باشید که استمرار رمز موفقیت است .

اما ایا تهیه بسته های خود آموز که با توجه به نیاز متقاضیان امروز، برای یادگیری زبان طراحی شده اند و به وفور در بازار یافت میشوند میتوانند به تنهایی پاسخ گوی نیاز افراد باشند؟ چنین چیزی کمی غیر ممکن به نظر میرسد چرا که اگر اینگونه بود امروزه کسی به کلاس زبان قدم نمی گذاشت. در پاسخ به این سوال باید بگوییم یک بسته آموزشی خوب هر قدر هم که از کیفیت بالایی برخوردار باشد نمی تواند به تنهایی تمامی نقاط ضعف و قوت مخاطب را برطرف نماید پس اگر مخاطب سوالی داشته باشد و به کمک نیاز داشته باشد چه می شود؟ پس چیزی که در کنار یک بسته آموزشی خوب میتواند یادگیری را تسهیل کند وجود یک مشاور یا پشتیبان آموزش است که بتواند نیازهای افراد را به خوبی براورده کند و آنها را در مسیر یادگیری هدایت نماید. پس این یکی از مهمترین ویژگی هاییست که یک بسته آموزشی کامل را از یک پکیج آموزشی صرفا تجاری متمایز می نماید.

منبع آموزشی مناسب برای یادگیری زبان دوم کدام است ؟

منبع آموزشی مناسب برای یادگیری زبان دوم کدام است؟

اگر بخواهید در کلاسهای زبان این کار را انجام دهید هر موسسه‌ای کتابها و منابع خود را به شما معرفی میکند که شما با توجه به علاقه مندی و انگیزه خود در یکی از کلاسها ثبت نام میکنید اما اگر بخواهید بسته خود آموز تهیه کنید بسته خوب دارای ویژگی‌های زیراست:

  1. تنوع: بسته آموزشی باید شامل تنوع کافی از منابع آموزشی مانند کتاب، فیلم، صوت، تمرینات شفاهی و نوشتاری و… باشد.
  2. سطح مناسب: بسته آموزشی باید در سطح مناسبی برای دانشجویان قرار داده شود تا به راحتی قابل فهم باشد.
  3. پشتیبانی: بسته آموزشی باید شامل پشتیبانی و راهنمایی‌های لازم برای دانشجویان باشد تا در هر مرحله از یادگیری، به سوالات خود پاسخ پیدا کنند.
    انعطاف‌پذیری بسته آموزشی باید قابل تنظیم و تغییر باشد تا به نیازهای دانشجویان پاسخ دهد.
  4. قابل دسترسی: بسته آموزشی باید به راحتی در دسترس دانشجویان باشد و به صورت آنلاین یا حتی در قالب یک بسته فیزیکی ارائه شود.

تهیه چنین بسته‌هایی امروزه کار چندان سختی نیست چرا که تنوع زیادی در این صنعت وجود دارد اما همین امر باعث میشود افراد به دلیل عدم آگاهی بسته‌هایی را تهیه کنند که چندان مفید نیست و باعث هدر درفتن هزینه و زمان آنها می شود. برای تهیه بسته‌های مناسب یادگیری زبان در منزل سعی کنید آن ها را از موسسات معتبر که دارای خدمات پس از فروش امکان ثبت درخواست، امکان مشاوره و پاسخگویی تخصصی هستند تهیه کنید.

تا در صورت بروز مشکل بتوانید به راحتی آن را پیگیری کنید ضمنا وجود فرد پشتیبان در کنار این بسته‌ها خود باعث افزایش دلگرمی و علاقه در یادگیرندگان می شود. هم چنین پیش از تهیه این بسته‌ها می توانید از مشاوران حرفه‌ای که در این موسسات مشغول به کار هستند مشاوره لازم رادریافت کنید تا بهترین محصول آموزشی را خریداری کنید و از یادگیری زبان لذت ببرید.

درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.