کانال یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی

13 کانال یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت موثر (بهترین‌ها را بشناسید)

فهرست مطالب

یوتیوب دنیای وسیعی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد است! شاید اگر فقط سی دقیقه از زمان خود را در طول روز به تماشای ویدیوهای آموزشی اختصاص دهید، خیلی زود به هدف و نتیجه‌ی دلخواهتان در یادگیری زبان برسید. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که به‌جای تماشای ریلزهای فان اینستاگرام یا محتوای صرفا‌ً سرگرم‌کننده، از کانال‌ یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید. در ادامه، بهترین کانال‌های آموزشی را به شما معرفی خواهیم کرد.

آموزش زبان انگلیسی در یوتیوب

یادگیری زبان انگلیسی در دنیای مدرن، به یک ضرورت تبدیل شده‌است. ضرورتی که هزینه‌ی زیادی را برای شما به‌دنبال خواهد داشت. پس چرا در بین این همه مخارج متنوع از یوتیوب به‌عنوان یک منبع آموزشی رایگان استفاده نکنید؟! کانال‌های آموزش زبان در این شبکه‌ی اجتماعی به دو دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند: آن‌هایی که توسط یک فرد انگلیسی‌زبان (نیتیو) اداره می‌شوند و تمام آموزش‌ها هم از همان ابتدا به این زبان است و آن‌هایی که توسط مدرسان ایرانی و فارسی‌زبان ایجاد می‌شوند. البته در این بین، بعضی از محتواها هم توسط مردم دیگر کشورها که زبان مادری‌شان انگلیسی نیست تولید می‌شود.

با تماشای ویدیوهای موجود در کانال‌های یوتیوب، شما می‌توانید مهارت‌های خود را در زمینه‌ی یادگیری زبان انگلیسی تقویت کنید. از جمله موضوعات مهمی که در این ویدیوها به آن پرداخته می‌شود، آموزش گرامر انگلیسی است که به شما کمک می‌کند تا ساختارهای دستوری زبان را به‌خوبی درک کنید. به‌هر‌حال، پیشنهاد ما به شما این است که از دسته‌ی اول یا دوم استفاده کنید تا به بهترین شکل ممکن از یوتیوب به‌عنوان یک منبع خودآموز زبان بهره‌مند شوید.

 

 12 کانال یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی (معرفی بهترین ها

 

معرفی کانال یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی

 

  1. کانال سفیرمال
    با عضویت در کانال یوتیوب سفیرمال، به مجموعه‌ای از ویدئوهای آموزشی زبان انگلیسی دسترسی پیدا کنید که تمامی سطوح از مبتدی تا پیشرفته را پوشش می‌دهند. این ویدئوها شامل آموزش گرامر، مکالمه، واژگان و نکات کلیدی برای موفقیت در آزمون‌های بین‌المللی زبان است. برای بهبود مهارت‌های زبانی خود و بهره‌مندی از محتوای آموزشی جذاب و کاربردی، همین حالا به کانال بپیوندید.
  2. کانال Jennifer ESL
    مجموعه ویدیوهای آموزشی Jennifer ESL مناسب کسانی‌ست که از یادگیری زبان می‌ترسند. شیوه‌ی تدریس در این مجموعه بسیار آسان، مفید و آرام است. شما به کمک این کانال می‌توانید در تمام مهارت‌های زبانی (نوشتن، شنیدن، صحبت‌کردن و خواندن) و گرامر، واژه، تلفظ و فرهنگ به سطح خوبی از مهارت برسید.
    نکته‌ی بسیار قابل توجه در کانال Jennifer ESL تمرکز زیاد بر آموزش درست تلفظ است.
  3. کانال یوتیوب EnglishClass101.com
    حتماً اسم EnglishClass101 را به‌عنوان منبع پادکست‌های آموزشی زبان شنیده‌اید. این بار کانال یوتیوب این مجموعه را که حدود 7 میلیون عضو دارد، امتحان کنید.
    آموزش فرهنگ انگلیسی‌زبانان یکی از مهم‌ترین فاکتورها در یادگیری زبان است؛ فاکتوری که معمولاً فراموش می‌شود. شما به کمک ویدیوهای EnglishClass101 در یوتیوب می‌توانید حلقه‌ی گمشده‌ی آموزش زبان (فرهنگ) را پیدا کنید!
  4. کانال Let’s Talk
    مهم نیست که در چه سطح زبانی‌ای هستید. مبتدی یا پیشرفته، هرچه که هستید، Let’s Talk انتخاب خوبی برای شماست. در این کانال محتواهای گوناگونی ازجمله گرامر، واژگان، تلفظ، عبارات پراستفاده، آمادگی آزمون آیلتس و مهارت‌های مصاحبه‌ی شغلی دیده می‌شود.
    اگر به دنبال کانال یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی می‌گردید، چرا Let’s Talk را انتخاب کنید؟ چون این مجموعه با درنظر‌گرفتن مشکلات زبان‌آموزان و افراد غیربومی با زبان انگلیسی تهیه‌شده‌است.
  5. کانال VOA Learning English
    اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که هرشب رأس ساعت 9 باید اخبار ببینند، پس VOA Learning English را انتخاب کنید تا با یک تیر دو نشان زده باشید.
    این کانال آموزشی مجموعه‌ای از گزارش‌های خبری همراه با زیرنویس انگلیسی را ارائه می‌کند. زیرنویس‌ها ساده و بیان افراد آرام و شمرده است.
  6. کانال Rachel’s English
    یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تمام زبان‌آموزان در سراسر دنیا این است که نمی‌توانند طبیعی صحبت کنند! Rachel’s English بهترین و معتبرترین منبع آموزشی برای همه‌ی کسانی‌ست که چنین مشکلی دارند.
    جالب است بدانید که ریچل یک خواننده‌ی اپرای متخصص در تلفظ انگلیسی‌ست که حالا می‌خواهد به تمام زبان‌آموزان کمک کند تا با اعتماد بنفس صحبت کنند.
  7. کانال Business English Pod
    فرض کنید در یک جلسه‌ی کاری نشسته‌اید و همکارتان ایده‌ای را شرح می‌دهد که از نظر شما منافع شرکت را به خطر می‌اندازد. مخالفت با او و ایده‌اش در زبان انگلیسی خیلی سخت است. اینطور نیست؟! شاید اصلاً نمی‌دانید چطور این کار را انجام دهید که مناسب یک جلسه‌ی رسمی و کاری باشد. ویدیوهای Business English Pod همان چیزی‌ست که نیاز دارید.
    اگر قصد مهاجرت کاری دارید، با تماشای این کانال یوتیوبی می‌توانید خود را برای مصاحبه‌ی شغلی و کارکردن آماده کنید.
    علاوه بر ویدیوهای این مجموعه در یوتیوب، می‌توانید پادکست‌های Pod را هم از سایت فروشگاهی سفیرمال تهیه کنید و همچنین از مشاوره‌ی تلفنی و آنلاین متخصصان این مجموعه بهره‌مند شوید.
  8. کانال Learn English With TV Series
    اگر از طرفداران فیلم و سریال هستید، این کانال یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی انتخابی عالی‌ست. آموزش همراه با مجموعه‌های تلویزیونی شما را با کاربرد و نحوه‌ی استفاده از زبان انگلیسی در دنیای واقعی و زندگی روزمره آشنا می‌کند.
    Learn English With TV Series تأثیر زیادی هم بر روی تلفظ، لهجه و مهارت شنیداری شما دارد.
  9. کانال LetThemTalkTV
    لهجه‌ی بریتیش یا امریکن؟ بسیاری از شما احتمالاً به دلیل مقصد مهاجرت یا هر علت دیگری لهجه‌ی بریتیش را ترجیح می‌دهید. LetThemTalkTV مجموعه ویدیوهای آموزشی یک معلم بریتانیایی با لهجه‌ی بریتیش است. با دنبال کردن ویدیوهای این کانال با اصطلاحات، تلفظ و نکات مربوط به این لهجه آشنا می‌شوید.
  10. کانال فرازبان
    اگر ترجیح می‌دهید که زبان انگلیسی را به کمک یک معلم ایرانی و زبان فارسی یادبگیرید، فرازبان انتخاب مطمئنی‌ست. روش آموزشی در ویدیوهای این کانال بسیار ساده و سرگرم‌کننده است و محتواها برای تمام سطوح تهیه شده‌اند.
  11. کانال Dr Vlogtor
    Dr Vlogtor هم یک کانال فارسی‌زبان برای آموزش انگلیسی‌ست. آموزش‌ها توسط استاد ایرانی دانشگاه لیدز انگلستان که بیست سال سابقه‌ی تدریس دارد، انجام می‌شود. استراتژی‌های آموزش در این ویدیوها بسیار استاندارد و مفید است.
  12. کانال Bob the Canadian
    با خودتان صادق باشید! اگر حوصله و انگیزه‌ی یادگیری اصولی و صفر تا صد را ندارید، بهتر است به دنبال کانال‌هایی بگردید که انگلیسی زندگی روزمره را در موقعیت‌های مکانی مختلف آموزش می‌دهند. باب کانادایی یک معلم زبان است که محتواهایی با این مضمون می‌سازد؛ مکالمه‌های رایج در بیمارستان، هتل، بانک و… .
  13. کانال Learn English with Mr. Duncan
    ویدیوهای دانکن یک کانال یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی است که بر همه‌ی مهارت‌ها و جوانب آموزش زبان تمرکز دارد. اگر به دنبال پیداکردن جواب سؤال‌هایتان و تعامل بیشتر هستید، پخش‌های زنده‌ی این کانال را از دست ندهید.

آیا می‌توان از طریق یوتیوب زبان انگلیسی را یاد گرفت؟

آیا می‌توان از طریق یوتیوب زبان انگلیسی را یاد گرفت؟

پاسخ کوتاه و صریح ما به این سؤال، یک کلمه است: بله! آموزش‌های ویدیویی رایگان یوتیوب معمولاً کوتاه، سرگرم‌کننده و مفید هستند. ضمن اینکه کانال‌های آموزشی آنقدر گسترده شده‌اند که حتماً ویدیوهایی مطابق با سطح زبانی و متناسب با نیازهایتان را پیدا خواهید کرد. البته پیشنهاد ما این است که برای یادگیری مؤثرتر، از سایر منابع خودآموز مانند پادکست‌ها و فایل‌های صوتی، کتاب‌های داستان و رمان، کمک گرفتن از یک پارتنر زبان و همچنین دوره آموزش زبان انگلیسی استفاده کنید.

با مراجعه به سایت فروشگاهی سفیرمال، می‌توانید از بهترین و معتبرترین منابع خودآموز انگلیسی بهره‌مند شوید. اگر علاقه‌مند به یادگیری زبانی بجز انگلیسی هستید، منابعی نظیر پادکست‌های آموزش روسی، اسپانیایی، فرانسوی و… نیز در دسترس شماست.

جمع‌بندی

یوتیوب شبکه‌ای سرگرم‌کننده و پر از محتواهای گوناگون است که برای هر سلیقه‌ای ویدیویی دارد. اگر قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارید، آموزش‌های رایگان این شبکه‌ی اجتماعی را از دست ندهید. ما سعی کردیم تا در این مطلب بهترین کانال یوتیوب برای یادگیری زبان انگلیسی را به شما معرفی کنیم. کافی‌ست تا سی دقیقه از روز خود را به تماشای ویدیوهای آموزشی اختصاص دهید. معجزه‌ی آن را خواهید دید!

درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.