یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم و سریال

یادگیری لغات انگلیسی با فیلم و سریال ( روشی جذاب و سرگرم کننده )

فهرست مطالب

حتما شما هم با افراد زیادی در زندگی‌تان ملاقات داشته‌اید که مدعی بوده‌اند زبان انگلیسی را با فیلم دیدن یاد گرفته‌اند. چه چیزی بهتر از این؟! فیلم دیدن یک تفریح ارزان و سرگرم‌کننده است. اگر با این تفریح ارزان بتوانید یک زبان جدید را یاد بگیرید، چرا از آن غافل شوید؟! البته نباید فراموش کنید که استفاده از این روش یادگیری هم مانند هر روش دیگری، تکنیک‌ها و نکات مربوط به خود را دارد. بهتر است ابتدا با جزئیات آن آشنا شوید و سپس به پشتکار خود اعتماد کنید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با زیر و بم یادگیری لغات انگلیسی با فیلم و سریال آشنا کنیم!

یادگیری زبان انگلیسی با دیدن فیلم و سریال

می‌پرسید :«اصلا چرا فیلم و سریال؟» شاید بسیاری از شما فکر کنید که به کلاس زبان می‌روید و هزینه‌ی زیادی را برای کلاس پرداخت می‌کنید؛ پس نیازی به فیلم دیدن ندارید. در ادامه، چند مزیت اصلی یادگیری لغات انگلیسی با فیلم و سریال را برایتان توضیح خواهیم داد.

  • با انگلیسی واقعی (نحوه‌ی گفتار بومیان) آشنا می‌شوید.
    شما با دیدن فیلم‌ها و سریال‌ها، انگلیسی را از زبان افرادی می‌شنوید که زبان مادری‌شان، انگلیسی است. یعنی آنچه می‌شنوید بسیار طبیعی‌تر از هر کتاب و کلاسی است. علاوه بر این، احتمالا بومیان، لغات، تلفظ، جملات و اصطلاحاتی را استفاده می‌کنند که سطح زبان شما به‌خصوص صحبت کردنتان را تقویت می‌کند.
  •  لغات جدید را در بافت (context) یاد می‌گیرید.
    یادگیری لغات باید در جمله و بافت اتفاق بیفتد؛ نه به تنهایی. اینکه شما روزی 50 لغت را بخوانید کمکی به بهبود سطح زبانتان نمی‌کند. شما باید حتما شیوه‌ی به کار بردن آن لغات را بدانید. فیلم‌ها راه خوبی هستند که طرز استفاده از لغات را به شما می‌آموزند. نکته‌ی مهم دیگر، دایره‌ی واژگان مرتبط است! فرض کنید که فیلمی با ژانر تخیلی را تماشا کرده‌اید. بعد از دیدن فیلم، شما چندین لغت جدید را که موضوع همه‌ی آن‌ها حول تخیل است، یاد گرفته‌اید.
  • از قدرت تصویر غافل نشوید.
    معجزه‌ای به نام حافظه‌ی تصویری، بسیار کمک کننده است! تصاویر فیلم‌ها در یاد شما می‌مانند؛ به همین دلیل کمک می‌کنند تا لغات جدید را به خاطر بسپارید و فراموش نکنید.
  • با فرهنگ مردم انگلیسی‌زبان آشنا می‌شوید.
    متخصصان آموزش معتقدند که «فرهنگ» پنجمین مهارت در آموزش یک زبان جدید است! شما وقتی زبان جدیدی را یاد می‌گیرید، در حقیقت با فرهنگ جدیدی هم آشنا می‌شوید. یادگیری لغات انگلیسی با فیلم و سریال به شما کمک می‌کند تا بهتر بدانید که کدام لغات را در چه موقعیت‌هایی استفاده کنید، کدام لغات برای گفتگوهای رسمی مناسب نیست و… .
  • آموزش مستمری را تجربه می‌کنید.
    فیلم‌ها و سریال‌ها اعتیادآورند! احتمالا شوق تماشای قسمت دوم سریالی که دیشب دیده‌اید، شما را به سوی یادگیری بیشتر سوق می‌دهد.
  • تلفظ‌های صحیح را یادمی‌گیرید.
    وقتی صحبت از تلفظ می‌شود، منظورمان فقط نحوه‌ی بیان کردن آواها نیست. شما باید لحن و تن صدا را هم بدانید. فیلم و سریال به شما کمک می‌کند تا نحوه‌ی تلفظ را از یک فرد بومی بشنوید، همچنین برای موفقیت در مصاحبه شغلی به تسلط بر لغات انگلیسی مصاحبه شغلی نیاز دارید تا بتوانید با اعتماد به نفس و به‌طور مؤثر با کارفرما صحبت کنید. 

یادگیری زبان با فیلم های محبوب انگلیسی

 

یادگیری زبان با فیلم های محبوب انگلیسی

مسیرهای غلط شما را به مقصد نمی‌رسانند! اکنون که با مزایای یادگیری لغات انگلیسی با فیلم و سریال آشنا شدید، خوب است که شیوه‌ها و تکنیک‌های درست را هم بدانید. قطعا با تماشا کردن هر فیلمی نباید انتظار تقویت سطح زبانتان را داشته باشید.

  • براساس علایق خود یک فیلم را انتخاب کنید.
    تمام دوستانتان می‌گویند که سریال Friends سبب تقویت زبان می‌شود؛ اما شما از ژانر کمدی متنفرید؟! خب، ساده است! این سریال را کنار بگذارید. قرار نیست که خودتان را عذاب بدهید! قرار است به شیوه‌ای مفرح دایره‌ی لغات خود را گسترش بدهید. حتما فیلمی را انتخاب کنید که مطابق با علایق شما باشد.
  • سطح زبانتان را در نظر بگیرید.
    اگر در یک دیالوگ از فیلم، 20 لغت جدید وجود داشته باشد، بعید است که فیلم را تا انتها تماشا کنید! هدف از فیلم دیدن، از بین رفتن انگیزه‌ی شما نیست! فیلمی منطبق با سطح زبان فعلی‌تان را انتخاب کنید.
  • دیکشنری به همراه داشته باشید.
    یک دیکشنری برای چک کردن لغات جدید به همراه داشته باشید؛ اما سعی کنید که معنی تعدادی از لغات را از طریق بافت زبان و حالات چهره‌ی بازیگران حدس بزنید. حواستان باشد که چک کردن لغات در دیکشنری به وسواس تبدیل نشود. لازم نیست که برای تمام لغات دیکشنری را باز کنید!
  • جملات و لغات جدید را تکرار کنید.
    اصطلاحات، جملات کوتاه و لغات جدید را پس از شنیدن، تکرار کنید. این کار هم به بهبود تلفظ شما کمک می‌کند و هم به حفظ کردن لغات.
  • فیلم دیدن را با زیرنویس انگلیسی شروع کنید.
    بهتر است در ابتدا که تصمیم به یادگیری لغات انگلیسی با فیلم و سریال گرفتید، از زیرنویس‌های انگلیسی کمک بگیرید.
  • از VLC Player استفاده کنید.
    به کمک این نرم‌افزار می‌توانید سرعت فیلم را کاهش دهید. اگر سرعت حرف زدن بازیگران برایتان آزاردهنده است، از این نرم‌افزار استفاده کنید.
  • با شخص دیگری فیلم ببینید.
    فیلم دیدن‌های دو نفره و گروهی، به اشتراک گذاشتن تجربه است! وقتی با شخص دیگری فیلم می‌بینید، می‌توانید درخصوص لغات جدید از او سوال بپرسید یا با هم گفتگو کنید.
  • از سایر روش‌های آموزش لغات کمک بگیرید.
    شما هم‌زمان با تماشای فیلم می‌توانید از روش‌های دیگر هم استفاده کنید؛ مثلا تهیه‌ی فلش‌کارت برای لغات جدید به یادگیری عمیق‌تر شما کمک می‌کند.
    استفاده از این تکنیک‌ها و روش‌ها در یادگیری لغات انگلیسی با فیلم و سریال بسیار مفید است. آن‌ها را نادیده نگیرید! اگر می‌خواهید سریعترین روش حفظ لغات انگلیسی را هم بدانید بهتر است به مقاله‌ای که در سایت خودآموز قرار داده شده مراجعه کنید.

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی با فیلم

 

بهترین روش آموزش زبان انگلیسی با فیلم

اگر علاقه‌ی زیادی به تماشای فیلم در اوقات فراغتتان ندارید، اما می‌خواهید از مزایای یادگیری لغات انگلیسی با فیلم و سریال هم بهره‌مند شوید، راه چاره‌ی شما وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و ویدیوهای آموزشی هستند، به عنوان مثال سوپراپلیکیشن سفیرمال یکی از آن اپلیکیشن‌های مناسب برای یادگیری لغات انگلیسی است.
مجموعه‌ها، وبسایت‌ها و بخصوص اپلیکیشن‌های زیادی در زمینه‌ی آموزش لغات وجود دارند که از سکانس‌های متعددی از فیلم‌ها برای مثال و آموزش استفاده می‌کنند. یکی از این مجموعه‌های آموزشی مجموعه‌ی آموزشی The Legend of 900 است. ویدیوهای آموزشی 900، مقرون به صرفه، بهینه و از همه مهم‌تر موثر هستند. در این مجموعه‌ی نوآورانه که محصول جدیدی از موسسه‌ی آموزشی سفیر است، فیلم‌ها و سکانس‌های سینمایی نقش پررنگی در آموزش دارند. بخش‌های مختلف این مجموعه به شکل زیر تدوین شده است:

  • در بخش اول این مجموعه، به مرور 3 درس گذشته پرداخته می‌شود.
  • سپس در بخش دوم شما وارد کلاس درس جدید می‌شوید و 12 تا 15 لغت جدید را در هر درس یاد می‌گیرید.
  • بخش سوم که دیالوگ نام دارد، محیطی دوستانه و جذاب برای گفتگو و تبادل نظر را فراهم می‌کند.
  • بخش چهارم شامل تمرین‌های جذاب است. تمرین‌های مستمر و هدفمند این مجموعه، یادگیری را عمیق‌تر می‌کنند.
  • در بخش پنجم با دیالوگ فیلم‌های مشهور دنیا روبرو می‌شوید! شما تکه‌هایی از فیلم‌های مهم دنیا را می‌بینید که نکات آموزشی را دربرمی‌گیرند.
  • در نهایت، بخش ششم، مرور لغات و نکات گرامری است که به انتقال درس‌های جدید به حافظه‌ی بلندمدتتان کمک می‌کند.

همانطور که اشاره شد، دیالوگ‌های فیلم‌های مشهور در این مجموعه‌ی آموزشی، نقش پررنگی دارند. فرصت را غنیمت شمارید و این ویدیوهای آموزش لغات را از دست ندهید! علاوه بر یادگیری لغات انگلیسی با فیلم و سریال ، پشتیبانی توسط اساتید مجرب و هزینه‌ی مناسب، دو ویژگی کلیدی دیگر این مجموعه است.

جمع‌بندی

یادگیری لغات انگلیسی با فیلم و سریال روش سرگرم‌کننده و مفرحی است که مزایای زیادی را به همراه دارد. هنگام استفاده از این روش باید به تکنیک‌های گوناگون توجه کنید. استفاده از تکنیک‌ها، تجربه‌ی یادگیری را دلنشین‌تر خواهد کرد. مجموعه‌ی آموزشی سفیر با تولید ویدیوهای آموزش لغت 900، روشی بهینه، ارزان و موثر برای یادگیری لغات با فیلم و سریال را خلق کرده است. به کمک این مجموعه، با سرعت به سوی هدفتان حرکت کنید.

درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.