بهترین منبع آموزش زبان برای رسیدن به اهداف شما

بهترین منبع آموزش زبان برای رسیدن به اهداف‌ شما

فهرست مطالب

استفاده از بهترین منبع آموزش زبان درست و مناسب سطح در یادگیری زبان انگلیسی اهمیت بسیار زیادی دارد و به عنوان یکی از عوامل کلیدی برای پیشرفت و تسلط به زبان، بسیار حیاتی است. از جمله دلایل اهمیت استفاده از منابع درست و صحیح در یادگیری زبان انگلیسی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تقویت اصولی مهارت‌های اصلی زبان انگلیسی:
    استفاده از منابع آموزشی متنوع به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن خود را به صورت همزمان تقویت کنید.
  • ایجاد تنوع و چالش:
    استفاده از منابع مختلف باعث می‌شود تا درگیر چالش‌های مختلفی در یادگیری زبان باشید و بتوانید مهارت‌های زبانی خود را تثبیت نمایید.
  • تمرین و تکرار:
    منابع آموزشی برای تمرین و تکرار مفاهیم و مهارت‌ها بسیار مؤثر هستند. با تکرار و تمرین مداوم، مهارت‌های زبانی شما قوی‌ترشده و بهتر در ذهن شما می مانند.
  • تقویت واژگان و ساختارهای زبان انگلیسی:
    منابع آموزشی کتاب‌ها، پادکست‌ها، ویدیوها و برنامه‌های آموزشی شما را با واژگان و عبارات جدید آشنا می‌کنند و دانش واژگان شما را ارتقاء می‌دهند.
  • افزایش درک مطلب:
    انواع منابع آموزشی، مانند متن‌ها، پادکست‌ها و فیلم‌ها، به شما کمک می‌کنند تا مهارت درک مطلب و Listening را بهبود بخشید.
  • آمادگی برای آزمون‌های بین المللی زبان انگلیسی:
    اگر قصد شرکت در آزمون‌های بین‌المللی مانند TOEFL یا IELTS را دارید، استفاده از منابع آموزشی مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا با تمام بخش های آزمون آشنا شده و بهترین عملکرد را در آزمون‌ها داشته باشید.

بررسی بهترین ابزارها و برنامه‌های آموزشی زبان انگلیسی

بررسی بهترین ابزارها و برنامه‌های آموزش زبان

در حوزه آموزش زبان، تعداد زیادی ابزار و برنامه موجود است که به شما کمک می‌کنند تا زبان‌های مختلف را یاد بگیرید. انتخاب بهترین ابزارها و برنامه‌ها بستگی به نیازها، سطح تجربه، نوع زبان و استراتژی‌های آموزشی شما دارد.
توصیه می‌شود که براساس سبک یادگیری و نیازهای شخصی خود، چندین برنامه و ابزار را تست کنید تا ببینید کدامیک بهترین نتیجه را برای شما دارند. همچنین، ترکیب مختلفی از این ابزارها و روش‌ها نیز می‌تواند به بهبود کیفیت یادگیری زبان کمک کند.

به عنوان یک زبان‌آموز انگلیسی، شما می‌توانید از ابزارها و برنامه‌های آموزشی زیر استفاده کنید تا مهارت‌های زبانی خود را بهبود بخشید:

• Duolingo :
یک ابزار آموزش زبان آنلاین رایگان است که مهارت‌های زبانی (خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن) را به صورت تعاملی و بازی‌های آموزشی تقویت می‌کند.

• Rosetta Stone :
مجموعه آموزشی رزتا استون از محبوب ترین و بهترین مجموعه­ های آموزش زبان در دنیاست که زبان های مختلف از جمله، انگلیسی، آلمانی، فرانسه، اسپانیایی و غیره را با به صورت خودآموز آموزش میدهد. استفاده از این مجموعه آموزشی به تقویت هر چهار مهارت زبانی شامل listening، speaking، reading و writing کمک می­کند. این مجموعه از سطح مبتدی تا سطح پیشرفته را پوشش داده و به افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی (با لهجه آمریکایی) را دارند، توصیه می شود.

• BBC Learning English :
این پادکست و منبع آموزشی آنلاین از سطوح مبتدی تا پیشرفته، منابعی را ارائه می‌دهد که به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک می‌کند.

• TED Talks :
تد یک مجموعه همایش جهانی است که ، با شعار “ایده ها ارزش گسترش دارند” ، برگزار میشود. TED Talks مجموعه ای از سخنرانی هاست که طیف وسیعی از موضوعات تحقیقی و علمی را به صورت علمی و فرهنگی که عمدتا به شیوه داستان گویی بیان میشود ، در بر میگیرد. به سخنرانان حداکثر 18دقیقه فرصت ارائه ایده هایشان به خلاقانه ترین و جذاب ترین شیوه ای که میتوانند، داده میشود. این مجموعه شامل 30 سخنرانی ویدئویی با زیرنویس انگلیسی ، ترجمه فارسی به صورت فایل PDF و فایل های صوتی سخنرانی ها است.

اهمیت و کاربرد آن در استفاده از منابع آموزشی زبان انگلیسی

دوره آموزش زبان:

دوره‌ زبان انگلیسی، در حال حاضر بسیار محبوب و کارآمد هستند. این دوره‌ها به شما امکان می‌دهند به تنهایی و به تاخیری مطابق با زمان و تنظیمات خود به یادگیری زبان بپردازید. تاثیرگذاری این دوره‌ها بستگی به کیفیت محتوا، تمرین‌ها، ویژگی‌ها و تعامل با محتوا دارد. مهمترین نکته این است که دوره‌ای را انتخاب کنید که با نیازها، سطح تجربه، ویژگی‌ها و سبک یادگیری شما همخوانی داشته باشد. همچنین، ترکیب مختلف از ابزارها و منابع می‌تواند به بهبود کیفیت یادگیری شما کمک کند.

• پادکست پیمزلر انگلیسی Pimsleur ENGLISH:
مجموعه پیمزلر از معتبرترین روش های آموزش زبان در دنیا است. مردم در سرتاسر دنیا از متد آموزشی پیمزلر برای درک یک زبان جدید و صحبت به آن زبان در کوتاه ترین زمان ممکن بهره می برند. اگر تجربه ای در این زمینه ندارید، ممکن است در ابتدا چنین امر ساده ای که در عین حال بسیار نتیجه بخش هم است، برای شما غیر قابل باور به نظر برسد. اما حقیقت آن است که هر شخص می تواند زبان های خارجی را با استفاده از یک سیستم آموزشی درست، فرا بگیرد. با استفاده از متد آموزشی پیمزلر، شما از سال ها تلاش و پژوهش در امر آموزش زبان بهره خواهید برد.

متد آموزشی پیمزلر سالهاست که مورد توجه و اطمینان نهادهای دولتی، سیاستمداران، شرکت ها و هر فردیست که می خواهد و یا نیاز دارد تا زبان جدیدی را در کوتاه ترین زمان ممکن و بطور کارآمد بیاموزد. تمامی اصول آموزشی در این مجموعه در نظر گرفته شده است که این امر آن را به مطمئن ترین راه برای فراگیری زبان تبدیل می نماید. این مجموعه برای افرادی که قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند توصیه می شود.

همچنین، بسته به نیازها و سطح شما، منابع دیگری نیز ممکن است مناسب باشند. به همین دلیل، توصیه می‌شود که چندین منبع مختلف را برای یادگیری زبان استفاده کنید تا تنوع و چالش‌های مختلفی را در مسیر یادگیریتان داشته باشید.

انتخاب بهترین منابع آموزش زبان برای بهبود مهارت‌های گرامری و نوشتاری:

مهارت‌های گرامری و نوشتاری، دو اصلی‌ترین عناصر تشکیل‌دهنده‌ی یک زبان را تشکیل می‌دهند. گرامر، ساختار زبان را شکل می‌دهد و نقش کلیدی در درستی و قابل فهم بودن ارتباطات دارد. از طرفی، نوشتاری توانایی انتقال افکار، اطلاعات و احساسات را از طریق کلمات و جملات فراهم می‌کند. به این ترتیب، بهبود این دو مهارت نه تنها به ارتقاء توانایی‌های زبانی کمک می‌کند، بلکه در زندگی روزمره و حرفه‌ای نیز اثرات قابل توجهی خواهد داشت.

در این مسیر، کلیدی‌ترین عامل تمرین مداوم و پیوسته است. هرچه بیشتر تمرین کنیم، اطمینان به انجام درست‌تر و بهتر این مهارت‌ها افزایش می‌یابد. به همین دلیل، توجه به جزئیات گرامری و تمرین‌های نوشتاری متنوع، می‌تواند به ما در جهت رشد و بهبود پایدار در یادگیری زبان کمک کند.

یادگیری زبان انگلیسی با منابع مختلف

برای بهبود مهارت‌های گرامری و نوشتاری زبان انگلیسی، می‌توانید از منابع آموزشی زیر استفاده کنید:

کتاب‌های گرامر زبان:
استفاده از کتاب‌های گرامر انگلیسی، مثل “English Grammar in Use” اثر Raymond Murphy، به شما کمک می‌کند تا با قواعد گرامری انگلیسی آشنا شوید و مهارت‌های گرامری خود را تقویت کنید.

کتاب Oxford English Grammar Course هم یکی از کتاب های گرامر بسیار کاربردی است و برای آموزش گرامر مورد نیاز در انگلیسی محاوره‌ای و نوشتاری تالیف شده است. نویسندگان این مجموعه Michael Swan و Catherine Walter هستند که هر دو از بزرگترین و مطرح‌ترین اساتید در زمینه آموزش گرامر در جهان به حساب می‌آیند.
برای تقویت درست و اصولی رایتینگ خود به شما توصیه می کنیم تا از مجموعه کتاب رایتینگ آکادمیک لانگمن Longman Academic Writing Series استفاده نمایید. این مجموعه کتاب مهارتهای نوشتاری مورد نیاز زبان آموزان در حوزه‌ی آکادمیک را آموزش می‌دهند. این مجموعه در پنج سطح، کلیه موضوعات مربوط به writing از جمله سازی تا نوشتن مقالات تحقیقاتی را پوشش داده و هر سطح کلیه‌ی مراحل نوشتن از prewriting تا revision را آموزش می‌دهد.

کتاب Headway Academic (Reading , writing) از جمله کتاب هایی است که به تقویت مهارت رایتینگ کمک کرده و برای زبان آموزان سطح پیش متوسطه تا فوق متوسطه طراحی شده است. این کتاب حاوی موضوعات و مطالب متنوع و مرتبط با تحصیلات آکادمیک است.
انواع استراتژی هایی که در خصوص مهارت خواندن و نوشتن در این کتاب معرفی می شوند شامل نت برداری، نوشتن انشا و همچنین ارائه presentation به زبان انگلیسی است. در این کتاب‌ها استراتژی‌های مربوط به انجام تحقیق و کنار آمدن با لغات نا آشنای آکادمیک نیز آموزش داده می‌شوند.
به طور کلی، تمرکز بر تمرین و تکرار، همراه با استفاده از منابع آموزشی متنوع و کاربردی، می‌تواند به شما در بهبود مهارت‌های گرامری و نوشتاری زبان انگلیسی کمک کند. همچنین، مهم است که تمرکز کنید تا به صورت مداوم و پیوسته در این حوزه تلاش کنید تا پیشرفت‌های محسوسی را برای خود به ارمغان بیاورید.

برای بهبود مهارت مکالمه در یادگیری زبان:

کتابهای آموزش speaking زبان انگلیسی معمولا با آموزش listening ترکیب میشوند این دو مهارت زبانی با هم در ارتباط مستقیم هستند.
درس­های این کتابها معمولا با یک یا دو listening آغاز می­ شوند تا نمونه و مثال کافی در اختیار زبان­آموزان قرار گیرد. پس از آن، لغات، اصطلاحات و جملات کاربردی در مکالمات انگلیسی آموزش داده می­ شود. در پایان، موضوعات مختلف برای صحبت کردن به همراه مهارت های لازم برای تقویت مکالمه مانند نحوه موافقت یا مخالفت کردن در بحث، نحوه سئوال کردن مودبانه و غیره به زبان­ آموزان معرفی می­ شود.

منابع مختلف برای یادگیری مهارت های زبانی

از جمله بهترین کتاب های تقویت مکالمه می توان به کتاب های زیر اشاره کرد.

• کتاب مکالمه سوپرتاک:
اگر دانشجوی سطح Intermediate یا Upper-Intermediate و یا حتی Advanced هستید و تمایل دارید مهارت حرف زدن یا Speakingخود را بهبود ببخشید کتاب Super Talkبه شما کمک خواهد کرد تا به بهترین نحو اطلاعات یادگرفته شده را به کار بگیرید و روان تر و بهتر صحبت کنید.

ویژگی های کتاب:

• تمرین زبان انگلیسی
• لغات به روز
• اصطلاحات کاربردی و مورد استفاده
مجموعه کتابهای Speak now

اگر میخواهید مهارت مکالمه خود را از سطح پایه تا پیشرفته تقویت کنید مجموعه کتاب Speak Now با بهره گیری از تمرین‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری گوناگون به شما کمک خواهد کرد تا در موقعیت‌های مختلف و با استفاده از اصطلاحات و لغاتی که آموخته‌اید، با دیگران به صحبت کردن بپردازید.
به طور کلی، استفاده صحیح ، مداوم و مستمر از منابع مختلف می‌تواند به شما کمک کند تا به طور کلی به زبان انگلیسی مسلط شوید و بهبود چشم‌گیری در تمام مهارت ها داشته باشید. برای دریافت مشاوره آموزشی رایگان جهت خرید کتب و منابع آموزشی با شماره 02174056000 تماس بگیرید تا مشاوریسن آموزشی فروشگاه اینترنتی سفیرمال شما را راهنمایی نمایند.

درخواست مشاوره رایگان

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.